۰
۴
شنبه ۲۱ دی ۱۳۹۲ ساعت ۱۰:۲۹
مجوزداران 93 و بانک‌های آینده

اقدامات موسسات در شرف تاسیس اعلام شد

پس از اعلام حمید تهرانفر، معاون نظارتی بانک مرکزی مبنی بر اعلام اسامی موسسات دارای مجوز در سایت بانک مرکزی، موسسات دارای مجوز اولیه اقداماتی را انجام داده‌اند که در پی می‌آید. برخی از این موسسات حتی با احراز همه شرایط بانک مرکزی در انتظار اخذ مجوز نهایی هستند که به نظر می‌رسد این روند بسیار طولانی‌تر از حد معمول شده است.
اقدامات موسسات در شرف تاسیس اعلام شد
اطلاعیه بانک مهر اقتصاد
بانک مهر اقتصاد در فرآیند اخذ مجوز فعالیت از بانک مرکزی و سایر مراجع ذی‌ربط قانونی تاکنون اقداماتی را انجام داده است. اساسنامه این بانک در شورای پول و اعتبار به تصویب رسیده و این موسسه با شماره ۴۲۹۷۰۹ در اداره ثبت شرکت‌ها ثبت شده است. ترازنامه بانک استانداردسازی شده و پذیرش مقدماتی در فرابورس و نصب تابلوی بانک مهر اقتصاد با هماهنگی بانک مرکزی نیز از دیگر اقدامات بوده است. تنها اقدام باقیمانده در این خصوص واگذاری ۵۱ درصد از سهام بانک با هماهنگی بانک مرکزی و سازمان بورس و اوراق بهادار تهران است که این اقدام نیز در حال برنامه‌ریزی و اجرا است. 

پذیره‌نویسی موسسه نور تا پایان امسال
موسسه اعتباری نور (در شرف تاسیس) از محل تجمیع موسسات مالی و اعتباری کارسازان آینده، ریحانه گستر مشیز با سرمایه هزار میلیارد ریال در شرف تاسیس است. براساس برنامه ریزی انجام شده در هیات اجرایی تاسیس موسسه اعتباری نور، پذیره‌نویسی عمومی موسسه تا اسفند ماه امسال انجام خواهد شد. 

پذیرش آرمان در فرابورس، به زودی
موسسه مالی و اعتباری آرمان در حال حاضر در انتظار نامه بانک مرکزی برای اداره ثبت شرکت‌ها و ورود به فرابورس است. بنا بر اظهارات عنایتی عضو هیات اجرایی، از مجموع ۳۰۰ میلیارد تومان سرمایه اولیه موسسه آرمان ، ۲۰۰ میلیارد تومان به صورت نقدی تامین شده و یکصد میلیارد تومان دیگر نیز به صورت پذیره‌نویسی به زودی تامین خواهد شد. 

موسسه عسکریه
موسسه مالی و اعتباری عسکریه در سال ۱۳۶۶ با نام صندوق قرض‌الحسنه عسکریه فعالیت خود را آغاز کرد و در سال ۱۳۸۵ موافقت اصولی بانک مرکزی اخذ شد. اساسنامه موسسه در سال ۱۳۸۹ به تایید بانک مرکزی رسیده است. سپس موسسه عسکریه در ابتدای سال ۱۳۹۰ به پذیره‌نویسی اقدام کرد و در تیرماه همان سال به عنوان موسسه مالی و اعتباری به شماره ۳۶۰۷۴۷ ثبت شد. سهام موسسه در حال حاضر در فرابورس معامله می‌شود. این موسسه در هفتم دی‌ماه جاری مابقی مبلغ سرمایه ۳۰۰ میلیارد تومانی را از طریق پذیره‌نویسی تامین کرده و اقدامات انجام شده را کتبا به بانک مرکزی، سازمان بورس و اداره ثبت شرکت‌ها برای اخذ مجوز نهایی اعلام کرده است. 

موسسه کوثر
موسسه مالی و اعتباری کوثر با مجوز بانک مرکزی، فعالیت اقتصادی خود را به صورت رسمی از بهمن ماه ۱۳۸۹ آغاز کرد. پذیره‌نویسی ۴۵۰ میلیارد ریال سهام موسسه در تاریخ ۲۱ مرداد ۱۳۹۱ تماما از طریق شبکه کارگزاری فرابورس ایران انجام شد. همچنین به استناد مجوز شماره ۹۴۲۷۷/۹۱ بانک مرکزی موفق به ثبت شرکت مالی و اعتباری کوثر مرکزی (سهامی عام) با شماره ۴۳۴۲۵۹ مورخ ۱۶ بهمن ۱۳۹۱ شد. از سوی دیگر از ابتدای سال ۱۳۹۱ و با اصرار بانک مرکزی، موسسه کوثر کفالت صندوق جوانان خیر را بر عهده و تعهدات این صندوق بحران زده را ادا کرد. افزایش سرمایه موسسه کوثر نیز به ۴۰۰ میلیارد تومان تصویب و ۹۵ درصد آن محقق شد.
دنياي اقتصاد
https://akhbarbank.com/vdciq5ar.t1auy2bcct.html
مشاهده نظر مخاطبان
سینا احمدی
لطفا بفرمایید چرا موسسات بدون مجوز نهایی مجاز شده بودند ؟؟؟
این قصور اداری است یا بحران مالی ؟؟؟
چرا باید اشتباهات بانک مرکزی را مردم سرمایه گذار بازهم تحمل کنند !!!؟؟؟؟
آیا دیگر ضمانت و نظارتی از این ساعت یه بعد در قبال مجوز اولیه ذارها ندارید ؟؟
سارا
لطفا تکلیف موسسه میزان رو هم مشخص کنید چرا هیچ خبری در مورد این موسسه پخش منتشر نمیشه؟
بابا 90درصد کار حل شده مونده 10 درصد ههه
فراهی
Iran, Islamic Republic of
بانک مرکزی با این اقدامات یک بام دو هوا بیشتر ضربه به اقتصاد کشور وارد میکند تا کنترل و نظارت بانک مرکزی در سایت عبارت در شرف تاسیس بارگذاری میکنند ومردم خوشان توانایی تحلیل را دارند
تازه ترین اخبار