۰
۱
جمعه ۲۲ شهريور ۱۳۹۲ ساعت ۱۲:۵۲
احتمال کاهش بیشتر نرخ طلا در بازار

باز هم بايد منتظر ارزاني طلا و ارز بود

روز سه شنبه طلا عقبگرد خود را شروع كرد و ديروز نيز اين روند خود را ادامه داد.كاهش التهابات سياستي و جهاني بويژه سايه جنگ در منطقه دليل اصلي ارزاني اونس جهاني طلا بود.در بازار ارز نيز كه همزمان با تحولات خارجي رو به صعود گذاشته بود سه شنبه و ديروز تا حدود 185 تومان ارزان تر شد.در صورت تدوام آرامش در دنيا و كاهش التهابات بازهم بايد شاهد كاهش قيمت ها در حوزه طلا و ارز باشيم.
باز هم بايد منتظر ارزاني طلا و ارز بود
به گزارش پايگاه خبري اخبار بانك، در بازار جهاني قیمت فلز طلا همچنان نزدیک به پایین ترین حد خود در ۳ هفته اخیر رسیده است.به گزارش رویترز؛ کاهش نگرانی های بین المللی نسبت به اقدام نظامی آمریکا در سوریه تاثیر زیادی بر افت ۱.۵ درصدی قیمت طلا در روز سه شنبه داشته است. 

بر اساس این گزارش روسیه پیشنهاد داده است تا سلاح های شیمیایی دمشق تحت نظارت و کنترل بین المللی درآید و دولت سوریه سلاح های شیمیایی خود را تحویل دهد. این پیشنهاد با استقبال آمریکا روبرو شده است. 

قیمت طلا همچنین تحت فشار زیادی ناشی از برگزاری نشست آتی فدرال رزرو آمریکا قرار دارد. متوقف شدن بخشی از برنامه محرک پولی آمریکا می تواند موجب افزایش ارزش دلار و کاهش قمیت طلا شود.
موسسه مالی بارکلیز نيز در تازه ترین تحلیل خود نوشت، تا زمانی که قیمت طلا به ۱۵۲۲ دلار در هر اونس افزایش پیدا نکند مرحله کنونی نوسانات قیمت ها در بازارهای جهانی پایان نخواهد یافت. 

قیمت طلا بین سطح مقاومتی ۱۳۵۰ تا ۱۴۳۴ دلاری در نوسان بوده و تا زمانی که قیمت این فلز گرانبها به ۱۵۲۲ دلار در هر اونس نرسد ، نوسانات قیمتی در این محدوده ادامه خواهد داشت. 

موسسه بارکلیز اعلام کرد قیمت طلا توسط بازارهای بیرونی تعیین می شود. تحولات بازار اوراق قرضه و سهام و نوسانات ارزش دلار در بازارهای بین المللی ارز بیشترین تاثیر را بر قیمت طلا داشته است.
گرچه نگرانی های اخیر نسبت به حمله نظامی آمریکا به سوریه نیز تاثیر زیادی بر افزایش قیمت طلا داشته ولی به نظر می رسد بازارهای بیرونی در شرایط فعلی بیشترین تاثیر را بر قیمت این فلز گرانبها دارد.


احتمال کاهش بیشتر نرخ طلا در بازار
رییس اتحادیه طلا و جواهرتهران هم از احتمال کاهش بیشترقیمت طلا خبرداد و افزود: امکان رونق بیشتر بازار بورس و رشد بیشتر شاخص ها وجود دارد . 

احمد وفادار در گفت وگو با پانا درباره کاهش نرخ طلا در بازار گفت : قیمت طلا در بازار ایران متاثر از عوامل داخلی و خارجی است که در بازار داخلی با توجه به لغو تحریم ۷ بانک و شرکت داخلی از سوی دادگاهی در اتحادیه اروپا فضایی در بازار داخلی ایجاد شده که موجب کاهش نرخ دلار شده است .
وی افزود: رفع برخی از تحریم ها فضای اطمینان و امیدواری را در کشور به وجود آورده که ضمن تحرک بازار بورس از اقبال بازار طلا وسکه کاسته است . 

رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران با بیان اینکه این تصمیم دادگاهی در اتحادیه اروپا از دو ماه آینده اجرایی می شود ، اظهار کرد: با وجود اجرایی شدن تصمیم اتحادیه اروپا از دو ماه آینده اما اثرات آن و گام های مثبت در زمینه رفع تحریم ها توانسته بر بازار داخلی کشور موثر باشد و ضمن کاهش نرخ طلا و سکه موجب رونق بازار بورس شود .

وفادار با بیان اینکه این امیدواری در میان همه وجود داردکه تحریم ها به تدریج حذف شود و هر اقدامی در این زمینه بر بازارهای سرمایه ای موثر است ،ادامه داد: از نظر روانی دارندگان نقدینگی به دنبال بازارهایی هستند که افزایش قیمت را در آن قابل پیش بینی می دانند و باید گفت ایجاد فضای امنیت اقتصادی سوداگران را از برخی بازارهای سرمایه ای دور می کند. 

رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران تصریح کرد: رفع مشکلات اقتصاد ایران در عرصه مبادلات خارجی بازار سکه را از سکه خواهد انداخت و امکان رونق بیشتر بازار بورس و رشد بیشتر شاخص ها وجود دارد .
وی افزود: در زمینه عوامل خارجی موثر بر بازار طلا نیز انتشار اخبار مربوط به جنگ احتمالی علیه سوریه موجب افزایش ۸ درصدی هر انس و دلار شد اما با وجود مخالفت چند کشور تب و تاب جنگ کاهش یافته و به صورت مجدد با کاهش قیمت انس مواجه شده ایم . 
https://akhbarbank.com/vdcgyx9q.ak9u74prra.html
مشاهده نظر مخاطبان
هالو
آخرش من نفهمیدم که ایشان مبلغ بازار بورس هستند یا رایس اتحادیه طلا؟؟!!!
تازه ترین اخبار