۰
يکشنبه ۲۰ اسفند ۱۳۹۱ ساعت ۱۲:۳۲
دلار در مسیر افزایش ارزش قرار دارد

پیش‌بینی جدید تغییرات ارزش ارزهای معتبر

روز جمعه پس از انتشار گزارش وزارت کار آمریکا، ارزش دلار در برابر یورو و ین به ترتیب به بالاترین میزان از سه سال و سه ماه پیش افزایش یافت.
پیش‌بینی جدید تغییرات ارزش ارزهای معتبر
به گزارش پایگاه خبری اخبار بانک ، بالاتر از انتظار اقتصاددان‌ها بوده و این بدان معناست که روند بهبود اوضاع اقتصادی ادامه یافته است.

در گزارشی جداگانه اعلام شد نرخ بیکاری در آمریکا طی ماه گذشته به ۷.۷ درصد یعنی پایین‌ترین میزان از چهار سال پیش کاهش یافته است. نکته مهم در گزارش وزارت کار آمریکا این است که در ماه فوریه به رغم افزایش مالیات‌ها و نگرانی‌هایی که در باره کاهش بودجه دولت از ابتدای ماه مارس وجود داشت، تعداد زیادی فرصت شغلی ایجاد شده است یعنی اقتصاد آمریکا می‌تواند اثرات منفی این دو رویداد را از سر بگذارند.

البته بهبود مداوم وضعیت بازار کار احتمال توقف زودهنگام برنامه‌های انبساطی بانک مرکزی آمریکا را افزایش می‌دهد اما بن برنانکی رییس بانک مرکزی این کشور اخیرا بر اجرای برنامه‌های یاد شده تاکید کرده و بهبود وضعیت بازار کار را حاصل اجرای این برنامه‌ها دانسته است. به همین دلیل بسیاری از تحلیلگران معتقدند حداقل تا پایان سال جاری اجرای سیاست‌های انبساطی ادامه پیدا خواهد کرد. نرخ هدف تعیین شده از سوی بانک مرکزی آمریکا برای بیکاری ۶.۵ درصد است و بانک مرکزی قصد دارد تا رسیدن نرخ بیکاری به این رقم سیاست‌های انبساطی را ادامه دهد.

ارزش یورو در برابر دلار روز جمعه ۰.۹ درصد کاهش یافت و افزایش روز پنجشنبه آن جبران شد. روز پنجشنبه ماریو دراگی رییس بانک مرکزی اروپا پس از نشست شورای سیاست‌گذاری این نهاد اعلام کرد وضعیت اقتصادی منطقه یورو در نیمه دوم سال جاری بهبود پیدا خواهد کرد. طی یک ماه اخیر ارزش یورو در برابر دلار سیر نزولی را طی کرده است و با توجه به وضعیت اقتصادی آمریکا و منطقه یورو پیش‌بینی می‌شود نسبت یورو به دلار رشد قابل‌ملاحظه ای نداشته باشد.

ارزش دلار در برابر ین نیز افزایش یافته است زیرا به رغم آنکه در نشست هفته پیش بانک مرکزی ژاپن سیاست‌های انبساطی جدید اتخاذ نشد، بسیاری از تحلیلگران معتقدند در نشست ماه آوریل چنین سیاست‌هایی اتخاذ خواهد شد زیرا دولت ژاپن بر اجرای این برنامه‌ها با هدف رونق بخشیدن به اقتصاد تاکید دارد. در این حالت ممکن است ارزش ین باز هم کاهش یابد طوری که هر دلار با ۹۵ تا ۱۰۰ ین معاوضه شود.

منبع: اقتصادآنلاین
https://akhbarbank.com/vdcdso0f.yt0fk6a22y.html
تازه ترین اخبار