بزرگ‌ترین خودرو شرکت نیسان در ایران را بشناسید

24 مهر 1403 ساعت 9:31


جدیدترین عضو وارداتی نیسان در بازار ایران، پت فایندر است که قرار است توسط یک شرکت داخلی به بازار عرضه شود.
پت فایندر از موتور 2 لیتری با فناوری VC TURBO بهره می‌برد که سبب شده تا از قدرت بالایی برخوردار باشد.

درباره پت فایندر
پت فایندر شاسی بلند برند محبوب نیسان است که تا به الان در 5 نسل به تولید رسیده است. این خودرو که دارای سه ردیف صندلی است، در کشورهای آمریکا و چین تولید می‌شود. نکته جالب در خصوص این خودرو این است که فقط نسل اول و سوم آن به صورت شاسی مستقل تولید شد. نسل پنجم این نیسان وارداتی که از سال 2022 روی خط تولید قرار گرفته، بر روی پلت فرم NISSAN D PLATFORM ساخته شده که با همکاری مشترک رنو و نیسان توسعه یافته است. پت فایندر وارداتی به ایران نمونه تولید چین این خودرو است که با نمونه تولیدی آمریکایی متفاوت است و از موتور 2 لیتری توربوشارژ بهره می‌برد.

قوای محرکه مدرن
نسل جدید پت فایندر که قرار است توسط یک شرکت داخلی وارد کشور شود، به موتور 4 سیلندر 2 لیتری توربوشارژ با کد فنی KR20 مجهز است که توانایی تولید 248 اسب‌بخار قدرت و 376 نیوتن‌متر گشتاور را دارد. موتور KR20 اولین موتور در جهان است که از تکنولوژی ضریب تراکم متغیر بهره می‌برد و با نام تجاری VC TURBO شناخته می‌شود.

انتقال قدرت در این SUV سایز متوسط، توسط گیربکس 9 سرعته اتوماتیک ZF به چرخ‌های جلو انجام می‌شود. مصرف سوخت ترکیبی این خودرو 8.65 لیتر در هر 100 کیلومتر است که با توجه به باک 70 لیتری آن عددی قابل قبولی به نظر می‌آید.

سیستم تعلیق پت فایندر در محور جلو از نوع مستقل مک فرسون و در محور عقب مستقل مولتی لینک است.
پت فایندر شاسی بلند برند محبوب نیسان
امکانات معقول
در فهرست امکانات بزرگ‌ترین خودروی وارداتی نیسان به بازار مواردی همچون : 6 کیسه‌هوا (راننده و سرنشین، جانبی جلو و پرده‌ای)، سیستم کنترل پایداری، سیستم کنترل حرکت در سربالایی، سیستم ترمز اضطراری هوشمند، سیستم هشدار ترمز اضطراری، کنترل ردیابی هوشمند، سیستم کنترل فشار باد تایرها، سقف پانورامیک، سیستم ورود بدون کلید و استارت دکمه‌ای، مالتی مدیا 12.3 اینچی لمسی با 7 بلندگو، دوربین و سنسور پارک عقب، سنسور نور، کروزکنترل، فرمان کمکی برقی، روکش صندلی چرمی، تنظیم برقی صندلی راننده و سرنشین، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک دو کاناله، رینگ 18 اینچی آلومینیومی، ترمز پارک برقی و اتوهلد دیده می‌شود که در جایگاه یک SUV سایز متوسط، به امکانات قابل قبولی مجهز است.

یکی از خفن‌ترین تکنولوژی‌های به کار رفته در این خودرو سیستم D-Noise است که با استفاده از مواد پنبه‌ای جاذب و عایق صدا صدا، شیشه‌های دولایه و فناوری کاهش نویز فعال (ANC)، سبب می‌شود تا حداقل صدا از بیرون به داخل کابین نفوذ کند.

 
کوچک‌تر از پاترول و بزرگ‌تر از مورانو
نیسان پت فایندر از لحاظ ابعادی، میان دو شاسی‌بلند مطرح این برند یعنی پاترول و مورانو قرار می‌گیرد. ابعاد این خودرو به ترتیب 5130 میلی‌متر طول، 1980 میلی‌متر عرض و 1767 میلی‌متر ارتفاع است که در بین گزینه‌های وارداتی جزو بزرگ‌ترین خودروهای وارداتی محسوب می‌شود. همچنین فاصله بین محوری این خودرو 2900 میلی‌متر است که سبب می‌شود تا با خودرویی جادار طرف باشیم. با توجه به اعلام کمپانی، وزن پت فایندر وارداتی 2011 کیلوگرم است.
در مجموع در نبود شاسی بلندهای سایز بزرگی همچون تویوتا لندکروزر و نیسان پاترول، پت فایندر می‌تواند گزینه‌ای مناسب برای افرادی باشد که نیازمند خودرویی با فضای داخلی بزرگ، موتور قدرتمند و از همه مهم‌تر خودرویی با اصالت هستند.


کد مطلب: 96291

آدرس مطلب :
https://www.akhbarbank.com/news/96291/بزرگ-ترین-خودرو-شرکت-نیسان-ایران-بشناسید

پایگاه خبری تحلیلی اخباربانک
  https://www.akhbarbank.com