محدودیت دامنه نوسان سهام، وارد هفته دهم شد

14 مهر 1403 ساعت 8:51

محدودیت دامنه نوسان سهام شرکتها در بورس و فرابورس، برای دهمین هفته پیاپی ادامه دارد.


به گزارش اخباربانک، سازمان بورس از روز یکشنبه 14 مرداد در پی بروز هیجانات ناشی از برخی تحولات سیاسی و منطقه‌ای در پی ترور اسماعیل هنیه، برای کنترل این هیجانات و حفظ منافع سهامداران، دامنه نوسان قیمت سهام را به مثبت و منفی یک درصد کاهش داد.

 
این در حالی است که با فروکش کردن این هیجانات، از روز 27 مرداد، دامنه نوسان نمادهای بورسی و فرابورسی به 2 درصد و از روز 17 شهریور به مثبت و منفی 3درصد تغییر کرد، اما با وجود متعادل شدن شرایط بازار سرمایه، این دامنه کماکان محدود ماند.

در این خصوص حجت‌اله صیدی رئیس جدید سازمان بورس در روز 27 شهریور در حاشیه مراسم معارفه خود اظهار کرد تغییر دامنه نوسان کاری نیست که به سرعت و با عجله انجام شود و باید بررسی بیشتری صورت بگیرد. تغییر در بورس را نباید شتابزده انجام داد و دامنه نوسان فعلا به همین شکل باقی می‌ماند.

اما این پایان موضوع محدودیت دامنه نوسان در بازار سرمایه نبود و در روز 7 مهرماه امسال و در پی اعلام شهادت سید حسن نصراله، دبیرکل حزب‌اله لبنان سازمان بورس اعلام کرد براساس بند 11 ماده 7 قانون بازار اوراق بهادار، با هدف حمایت از حقوق سهامداران و جلوگیری از تاثیر هیجانات بر روند بازار، دامنه نوسان همه نمادهای سهام و حق تقدم سهام و صندوق‌های سهامی و مختلط قابل معامله در بازارهای بورس و فرابورس به مثبت و منفی یک درصد محدود شود.
 


کد مطلب: 96150

آدرس مطلب :
https://www.akhbarbank.com/news/96150/محدودیت-دامنه-نوسان-سهام-وارد-هفته-دهم

پایگاه خبری تحلیلی اخباربانک
  https://www.akhbarbank.com