عضویت ایران در FATF منافع ملی را تامین و منافع کاسبان تحریم را قطع می کند

2 مهر 1403 ساعت 8:23

نماینده ادوار مجلس گفت: بی شک تصویب FATF با حق شروط قوی ایران، هیچ گونه آسیبی متوجه منافع ملی نمی زندو فقط متوجه منافع کاسبان تحریم می شود.


به گزارش اخباربانک، حشمت الله فلاحت پیشه درخصوص جریان انداختن دوباره عضویت ایران در FATF و اشاره مسعود پزشکیان به این موضوع، اعلام کرد: مجمع تشخیص مصلحت نظام باید پس از ۳ ماه در مورد کنوانسیون‌های پالرمو و cft اظهار نظر می کرد اما بیش از ۵ سال نظری نداده است. 

دلیل امتناع از اظهار نظر مجمع تشخیص FATF رای نیاوردن این پرونده بود در نتیجه با عدم تصویب پالرمو ۳۰ درصد ارزش پول ملی ایران از بین رفت. این ۳۰ درصد پول به جیب دلالانی می رود که بعضی از آنها در کشورهای چین، ترکیه، عراق و امارات حضور دارند و برخی از دولت ها شریک دلالی آنها شدند. 

 
بی شک تصویب FATF با حق شرط های قوی ایران نه تنها هیچ گونه آسیبی از ناحیه پیوستن به FATF متوجه منافع ملی نمی زند بلکه آسیب فقط متوجه منافع کاسبان تحریم می شود. 

پزشکیان طبق وعده ای که داد باید به کاسبی تحریم فهرست سیاه ایران پایان بدهد. اگر این کار صورت نگیرد برنامه ریزی دولت در زمینه اقتصاد خارجی با مشکل مواجه خواهد شد. در ابتدای تشکیل مجمع تشخیص هدف از شکل گیری آن پایان دادن به محافظه کاری در تصمیم گیری ها بود اما متاسفانه مجمع تشخیص به بایگانی لوایحی تبدیل شد که به ضرر منافع ملت ایران هستند. 

قرار داشتن در فهرست سیاه یعنی تحریم های آمریکا به راحتی جهانی شود و چین، عراق، ترکیه و روسیه و خیلی از بانک های دیگر در دنیا از ترس گرفتار شدن در مقررات پولشویی حاضر به همکاری با ایران نمی شوند. پزشکیان پیش از اینکه نامه بنویسد باید تلاش کند راه کاسبان تحریم و منافع آنان را به صفر برساند.
 


کد مطلب: 96041

آدرس مطلب :
https://www.akhbarbank.com/news/96041/عضویت-ایران-fatf-منافع-ملی-تامین-کاسبان-تحریم-قطع-می-کند

پایگاه خبری تحلیلی اخباربانک
  https://www.akhbarbank.com