معرفی شرکت 200 میلیارد تومانی آماده عرضه اولیه

1 مهر 1403 ساعت 8:18

شرکت تولیدی کوچین با سرمایه 200 میلیارد تومانی در بازار دوم معاملات فرابورس درج نماد شد تا در صف عرضه اولیه 20 درصدی سهام بایستد.


به گزارش اخباربانک، شرکت تولیدی کوچین پس از احراز کلیه شرایط پذیرش با نماد "کوچین" از ۲۸ شهریور در گروه محصولات غذایی و آشامیدنی به جز قند و شکر به عنوان دویست و بیست و دومین شرکت در بازار دوم معاملات فرابورس درج شد تا در صف عرضه اولیه 20 درصدی سهام بایستد.

معرفی شرکت
شرکت تولیدی کوچین ۲۴ آذر سال ۸۴ تاسیس و در اداره ثبت شرکت‌ها و مالکیت صنعتی آمل به ثبت رسید. ۲۱ دی سال ۸۷ طبق صورت جلسه مجمع فوق العاده محل شرکت از آمل به محمودآباد منتقل و در اداره ثبت شرکت‌ها و مالکیت صنعتی محمودآباد ثبت شد. سال مالی شرکت هم از ۳۱ شهریور به ۱۰ دی تغییر یافت.
موضوع فعالیت اصلی شرکت شامل تولید و توزیع انواع سس‌های غذایی و لواشک و ترشیجات و شوریجات و حضور در مناقصات و مزایده‌ های دولتی و خصوصی و اخذ وام و اعتبار از بانک‌های داخلی و خارجی است.

میزان سرمایه و ترکیب سهامداران
سرمایه شرکت با ۲۸۲ نیروی انسانی در بدو تاسیس یک میلیارد تومان بوده که طی ۹ مرحله افزایش سرمایه به ۲۰۰ میلیارد تومان رسیده است. سهامداران عمده این شرکت خانواده سلیمانی هستند که در صنعت غذایی دارای کارخانجات بسیاری از جمله سولیکوکاله می‌شود. این شرکت اکنون محصولات را تحت دو برند کاله و کوچین تولید می‌کند.
برندهای کاله و ماک متعلق به شرکت سولیکو کاله و برندهای کوچین و کوچینا متعلق به شرکت کوچین است. کوچین به منظور استفاده از برند کاله قراردادی را با سولیکو کاله به مدت ۱۵ سال از ۱۱ دی سال ۹۸ تا ۱۰ دی ۱۴۱۳ در قبال ارائه حق الاجاره‌ای به میزان ۳ درصد فروش محصولات با علائم فوق منعقد کرده است. برآورد شرکت در خصوص ظرفیت پس از بهره‌برداری از خط تولید جدید ۲۰۰ تن در روز و حدود ۶۰ هزار تن در سال است.
امیر اسماعیل و امیرحسین سلیمانی هر کدام با ۳۶ درصد، رمضان و بهمن سلیمانی هر کدام با ۹ درصد و سایر سهامداران ۱۰ درصد مالکیت این شرکت را در اختیار دارند.

جایگاه شرکت در صنعت و رقبا
میزان فروش شرکت حدود ۱۰۵ تن در روز است که تقریباً ۱۴ درصد از کل فروش روزانه سس در ایران را شامل می‌شود. رقبای اصلی در تولید و فروش سس، شرکت‌های بیژن، دلپذیر، مهرام، بهروز و آسیاب طلایی( دلوسه) هستند.
ظرفیت اسمی تولید محصولات شرکت
شرکت 200 میلیارد تومانی در نوبت عرضه اولیه 20 درصدی ایستاد/ مشخصات
 
 
تولید محصولات بدون رقیب یا کم رقیب همچون مایونز با چربی صفر درصد، سس‌های سماق، سوفریتو، سرکه و نعنا، تارتار، تایلندی، وینگریت از دستاوردهای مهم این مجموعه است.
سیاست تقسیم سود در ۵ سال اخیر
شرکت 200 میلیارد تومانی در نوبت عرضه اولیه 20 درصدی ایستاد/ مشخصات
 
 
طرح‌های توسعه‌ای آتی
شرکت افزایش ظرفیت اسمی تولید به ۲۰۰ تن سس در روز( ۶۰ هزار تن در سال) مراد از دستور کار قرار داده است. در همین راستا با استفاده از منابع سهامداران اقداماتی از جمله خرید بخشی از ماشین آلات و تجهیزات نهایی شده است.
خلاصه اطلاعات مالی ۵ سال اخیر
شرکت 200 میلیارد تومانی در نوبت عرضه اولیه 20 درصدی ایستاد/ مشخصات


کد مطلب: 96020

آدرس مطلب :
https://www.akhbarbank.com/news/96020/معرفی-شرکت-200-میلیارد-تومانی-آماده-عرضه-اولیه

پایگاه خبری تحلیلی اخباربانک
  https://www.akhbarbank.com