تاکید بانک مرکزی به بانک‌ها برای مقابله با فساد و اعلام موارد تخلفات

28 شهريور 1403 ساعت 10:13

معاون بانک مرکزی با اعلام موارد تخلفات بر لزوم اجرای قانون ارتقای سلامت اداری و مقابله با فساد به مدیران عامل بانک‌ها و موسسات اعتباری، تاکید کرد.


به گزارش اخباربانک، سجاد افشار پیرو نامه ۲۵ آذر ۱۴۰۲ بانک مرکزی، گفت: ارائه متقلبانه اسناد، صورت های مالی، اظهارنامه های مالی و مالیاتی به مراجع رسمی ذیربط و استفاده از تسهیلات بانکی و امتیازات دولتی در غیر محل مجاز مربوط از تخلفاتی هستند که موجب محرومیت مرتکبان از امتیازات در بند الف ماده ۵ قانون ارتقای سلامت اداری و مقابله با فساد خواهند شد.

وی افزود: با توجه به ظرفیت این قانون بانک ها موظفند برای برخورد با افرادی که از تسهیلات بانکی در غیر محل مجاز استفاده کرده یا با ارائه اسناد متقلبانه اقدام به اخذ تسهیلات از بانک ها و موسسات اعتباری کردند، تکالیف قانونی نسبت به نظارت بر قراردادهای منعقده و گزارش موارد تخلف موارد بروز تخلفات فوق را در اسرع وقت به دبیرخانه هیات قانون ارتقای سلامت اداری و مقابله با فساد اداری مستقر در سازمان بازرسی کل منعکس کنند.

 
افشار ادامه داد: باید گزارش های مربوط به پرونده های تسهیلات کلان‌تر یا واجد رای قطعی قضایی در اولویت قرار گیرند. همچنین این بخشنامه در راستای اجرای قانون ارتقای سلامت اداری و مقابله با فساد است.
 


کد مطلب: 95993

آدرس مطلب :
https://www.akhbarbank.com/news/95993/تاکید-بانک-مرکزی-بانک-ها-مقابله-فساد-اعلام-موارد-تخلفات

پایگاه خبری تحلیلی اخباربانک
  https://www.akhbarbank.com