۰
نماینده مجلس بدون اشاره به نحوه تامین مالی و با وجود ناترازی اکثر بانک ها،خواهان اعمال افزایش سرمایه۱۰۰ هزار میلیارد تومانی بانک دولتی توسط دولت و بانک مرکزی شد!
درخواست اعمال افزایش سرمایه 100 هزار میلیاردی بانک مسکن با وجود ناترازی

به گزارش اخباربانک، محسن موسوی‌زاده دار با اشاره به عملکرد بانک مسکن در طرح نهضت ملی مسکن، گفت: این بانک بیشترین تسهیلات این بخش را پرداخت کرده و باید تلاش کرد تا با تقویت توان مالی بانک، پرداخت تسهیلات نهضت ملی مسکن بدون وقفه انجام شود. بنابراین انتظار می رود با پیگیری مجلس، حمایت دولت و بانک مرکزی، افزایش سرمایه 100 هزار میلیارد تومانی بانک مسکن محقق شود.
 

بر اساس این گزارش، طبق مصوبه شورای عالی مسکن ، خرداد سال جاری قرار بود در راستای افزایش سرمایه بانک مسکن به منظور تامین مالی بخشی از منابع مالی نهضت ملی مسکن با قید فوریت جلسه‌ای با حضور سازمان برنامه و بودجه، وزارت راه، بانک مرکزی و وزارت اقتصاد تشکیل و پیگیری های لازم جهت انتشار 100 هزار میلیارد تومان اوراق مالی ظرف مدت یک هفته انجام شود اما با وجود گذشت سه ماه خبری از این وعده و برنامه نشده است.


مبلغ مشارکت بانک‌هایی که اقدام به خرید اوراق مالی کنند به‌عنوان سهمیه ابلاغی در موضوع تسهیلات ماده 4 قانون جهش تولید مسکن، لحاظ خواهد شد.

https://akhbarbank.com/vdcgxy9y.ak9nx4prra.html
تازه ترین اخبار