۰
فهرست جدید بدهکاران 10.7 هزار میلیارد تومانی به شرکت های بیمه منتشر خواهد شد و دو برنامه بیمه مرکزی هم منتظر تایید شورای عالی است!
بدهکاران 10.7 هزار میلیارد تومانی به شرکت های بیمه
به گزارش اخباربانک، علی استاد هاشمی رئیس کل بیمه مرکزی در مورد انتشار فهرست طلب ۱۰.۷ هزار میلیارد تومانی شرکت‌های بیمه‌ از بدهکاران عمده در بهمن سال گذشته که موجب افزایش ریسک و ناترازی شرکت‌های بیمه‌ای شده به ایسنا، اعلام کرد: افشای اسامی بدهکاران بزرگ یکی از اقدامات بیمه مرکزی بود که از سال گذشته شروع شده و در آینده نزدیک هم فهرست جدیدی منتشر می‌شود.

بیمه مرکزی طبق صورت‌های مالی حسابرسی شده شرکت ها، بررسی‌ها را انجام می‌دهد تا با توجه به اجماع داده‌ها و صورت‌های مالی، حجم بدهی بدهکاران و مطالبات شرکت‌های بیمه‌ای، برآورد و ارزیابی شود. با این حال صورت‌های مالی حسابرسی شده برخی شرکت‌ها در زمان‌های مختلفی منتشر می‌شود که باعث طولانی شدن روند است.

در این راستا، دو گام برداشته شده که اولی برای شرکت‌های بیمه‌ای و احتمال اعمال برخی محدودیت‌ها و دومی مربوط به بدهکاران بزرگ با اعمال عدم تغییر پرتفوی و انعقاد قرارداد با دیگر شرکت بیمه‌ است. بنابراین ساز و کاری هم در پیش است تا همزمان با بروز رسانی جدید و افشا اسامی بدهکاران بیمه‌ای، محدودیت ها برای شرکت‌ها و بیمه گذاران ایجاد شود .

این اقدام مستلزم این است که در شورای عالی بیمه بررسی شود آیا هیأت عامل می‌تواند چنین تصمیمی بگیرد یا مستلزم اخذ مصوبه از شورای عالی بیمه است ولی امید است مجوز مربوطه در سال جاری دریافت شود.

 
https://akhbarbank.com/vdca00no.49nme15kk4.html
تازه ترین اخبار