پیش بینی مثبت این هفته بازار سهام و چند گروه بزرگ

30 فروردين 1399 ساعت 10:06

وضعیت این هفته بازار سهام و چند گروه بزرگ با توجه به آخرین اوضاع نفت ، محصولات جهانی و ارز و گزارش های جدید شرکت ها توسط یک کارگزاری پیش بینی شد.


به گزارش اخباربانک، در حالی بازار سهام با تغییر رئیس سازمان بورس ، ورود بزرگترین هلدینگ چند رشته ایی ایران و حمایت های همه جانبه دولت و شخص رئیس جمهور و... وارد دوره تازه ای از عمر 53 ساله شده که کارگزاری آبان درباره شرایط روزهای قبل و پیش بینی بازار اعلام کرد: در هفته گذشته بازار سهام با شاهد پیشروی شاخص کل تا میانه کانال 600 هزار واحدی به رشد ادامه داد .

تلاش دولت جهت واگذاری سهام و تمایل به عرضه اولیه زیرمجموعه های بزرگ همچون شستا ، اقبال به بازار سهام را دو چندان کرد و ورود نقدینگی به بازار ادامه داشت.

آخرین اوضاع نفت و محصولات جهانی و ارز در ایران
در بازارهای جهانی هم طبق انتظار ، قیمت نفت علیرغم کاهش قابل توجه سطح تولید کشورهای تولید کننده افت کرد که عمدتا به دلیل ضعف در تقاضا با توجه به شیوع گسترده ویروس کرونا بود. اما فلزات اساسی وضعیت بهتری داشت و با روندی آرام، بخشی از افت قیمت های اخیر را جبران کرد. مس به بالاتر از 5000 دلار بازگشت و روی نیز به 2000 دلار در هر تن نزدیک شده است. امیدها به نزدیک شدن موسسات تحقیقاتی به ساخت داروهای درمانی و پیشگیری کننده بیماری تنفسی جدید، رشد شاخص سهام امریکا و دیگر کشورها را نیز به دنبال  داشته است.

در بازار ارز نیز افت نسبی قیمت دلار تا سطح پایین تر از 16000 تومان رخ داد و به نظر می رسد نوسان کم دامنه در بازار ادامه داشته باشد.

پیش بینی بازار سهام و چند گروه مهم
اما در بازار سهام با نزدیک شدن به موعد ارائه گزارش ها پایانی سال 98 ، توجه فعالان به گروه های بزرگ و نمادهای شاخص ساز بیشتر شده است . به نظر می رسد واگذاری بخشی از شرکت ها در قالب صندوق های سرمایه گذاری (ETF) همچنان توجه بازار به نمادها بزرگ را در پی داشته باشد و در این هفته نیز شاهد رشد قیمت در این نمادها باشیم.

از طرفی بهبود روند جهانی ها نیز می تواند امید به ادامه سودسازی این شرکت ها را تقویت کند و این در حالی است که با توجه به وضعیت بازار نفت و فرآورده ها ، نمی توان انتظار زیادی از گزارش سه ماهه پایانی و احتمالا سه ماهه ابتدایی سال جدید در پالایشی ها داشت.

در بانکی ها و خودرویی ها نیز خصوصا در نمادهای بزرگ به نظر ، همچنان روند مثبت ادامه دار باشد و بازگشایی نمادهای خودرویی نیز می تواند ادامه اقبال بازار به این گروه را در پی داشته باشد.

در دیگر گروه ها نیز به نظر می رسد روند مثبت با نوسانات مقطعی ادامه داشته باشد و به خصوص در گروه قند و شکر که شایعاتی از افزایش نرخ شکر به گوش می رسد و به صورت سنتی با نزدیکی به ماه مبارک رمضان این گروه مورد توجه قرار می گیرد، می توان انتظار روند مثبت داشت.

به صورت کلی  بازار با ورود سنگین نقدینگی همچنان می تازد و در این میان نگرانی هایی در رابطه با رشد بی پشتوانه وجود دارد. باید توجه داشت در مقطع فعلی، احتمال ادامه رشد نرخ ارز به صورت آرام در میان مدت وجود خواهد داشت و هرچند بازار در بسیاری از نمادهای کوچک فراتر از قیمت های تعادلی در حال رشد است اما مبهم بودن وضعیت بازار ارز و انتظارات تورمی ، همچنان گمانه زنی هایی در هر دو طرف در رابطه با وضعیت بازار به دنبال دارد.

به گزارش بورس پرس باید در نظر داشت بازار سهام همزمان با رشد در شاخص ها در حال توسعه افقی نیز هست و با شناسایی بیشتر این بازار در جامعه، سهم بازار سرمایه در سبد سرمایه گذاری عموم مردم در حال افزایش است.


کد مطلب: 74119

آدرس مطلب :
https://www.akhbarbank.com/news/74119/پیش-بینی-مثبت-این-هفته-بازار-سهام-چند-گروه-بزرگ

پایگاه خبری تحلیلی اخباربانک
  https://www.akhbarbank.com