پدیده‌ای که سهامداران را به گرداب انداخت

8 شهريور 1394 ساعت 10:21

اخبار بانک: سهام پدیده شاندیز یکی از سهام‌هایی است که صدای سهامداران را در آورده،صدایی که تا به امروز به جایی نرسیده است.


به گزارش اخبار بانک،این روزها در کنار حال ناخوش بازار سرمایه از دور و اطراف خبرهایی می‌شنویم که دل‌زدگی سهامداران را به بورس بیش از بیش می‌کند.

 
سهام پدیده شاندیز از سهام‌هایی است که صدای سهامداران را در آورده،صدایی که تا به امروز آنچنان که سهامداران شاندیز می‌گویند به جایی نرسیده است؛ شنیده‌های حاکی از این است که تمام مسولین بار مسولیت و تعهد خود را روی دوش تبلیغات رسانه‌ای گذاشتند و آن را بهانه‌ای برای عمل نکردن به وظایف خود می‌دانند، و این بدان معناست که مسئولین کار خود را بی‌خطا و عمده مشکل را متوجه نحوه رسانه‌ای شدن مسئله معرفی می‌کنند.
 
داستان از اینجا شروع شد که سهامداران سال گذشته و با توجه به تبلیغات عظیم رسانه‌ها اقدام به خرید سهام پدیده شاندیز کرده‌اند و این شرکت در قبال خرید سهام هیچگونه تعهدی به جز تبلیغات در رسانه‌ها به سهامداران نداشته است.
 
در ابتدای امر قرار شد تا این گروه به سهامداران روزانه 6 ریال و در روزهای خاص تا 10 درصد مبلغ هر سهم به آنها سود پرداخت کند و در این میان وعده پرداخت سود سهام هر روز به تعویق انداخته شد تا اینکه پس از 8 ماه خبرهایی از ورشکستگی این سهام پدیده  به گوش رسید و سهامداران در این شرایط ناگزیر در مقابل شرکت مذکور تجمع کردند و مسولین به ناچار برگه‌ای به عنوان حق السکوت به سهامداران دادند تا برای مدت کوتاهی جلوی اعتراض‌ها گرفته شود.
 
پدیده‌ای که سهامداران را به گرداب انداخت
در این بین و با وجود خبرهای شنیده شد از ورشکستگی سهام شاندیز از سهامداران خواسته شد تا سهام خود را در کوتاه ترین زمان ممکن بفروش برسانند و زمانی که سهامداران اقدام به فروش سهام خود به دلالان بازار کردند متوجه شدند حتی دلالان حاضر به خرید این سهام حتی با قیمتی پایین‌تر از قیمت واقعی آن نیستند و تنها می‌توانند سهام خود را به ارزش بسیار کمتری از ارش واقعی به خود شرکت بفروشند.
 
پدیده‌ای که سهامداران را به گرداب انداخت
 
این سهامداران که دیگر راه چاره‌ای نداشتند مجبور به فروش سهام خود به شرکت مادر شدند و قرار شد طبق حواله‌ای در زمان مقرر اصل پول و سود ناچیز خود را از شرکت دریافت کنند ولی زمان حواله هم گذشت و بازهم شرکت پدیده به تعهدات خود عمل نکرد و حال سهامداران ماندند با یک حواله که هیچ ارزشی ندارد و صدای آنها به هیچ جایی نمی‌رسد جز به رسانه‌ها ....
 
پدیده‌ای که سهامداران را به گرداب انداخت
منبع:باشگاه خبرنگاران جوان


کد مطلب: 36853

آدرس مطلب :
https://www.akhbarbank.com/news/36853/پدیده-ای-سهامداران-گرداب-انداخت

پایگاه خبری تحلیلی اخباربانک
  https://www.akhbarbank.com