رشد بدهیهای آمریکا قیمت طلا را افزایش خواهد داد

29 مهر 1392 ساعت 17:38

تازه ترین نظرسنجی سی ان بی سی از کارشناسان اقتصادی نشان می دهد که افزایش بدهی های آمریکا تاثیر زیادی بر رشد قیمت جهانی طلا خواهد داشت.


به گزارش پايگاه خبري اخبار بانك، نظرسنجی تازه سی ان بی سی نشان می دهد که ۵۲ درصد کارشناسان اقتصادی پیش بینی می کنند که قیمت جهانی طلا طی هفته جاری افزایش خواهد یافت.

بر اساس این گزارش ۳۹ درصد کارشناسان اقتصادی نیز اعلام کردند که قیمت طلا در روزهای آینده با کاهش روبرو خواهد شد و ۹ درصد نیز پیش بینی کردند که قیمت طلا در این مدت تغییر چندانی نخواهد داشت.

در سال ۲۰۱۱ میلادی نیز پس از موافقت کنگره آمریکا با افزایش سقف بدهی ها قیمت جهانی طلا تنها در طول ۱۵ روز بیش از ۱۷ درصد افزایش یافت.

میزان بدهی های آمریکا برای نخستین بار در تاریخ این کشور به بیش از ۱۷ هزار میلیارد دلار رسیده است. کارشناسان اقتصادی بر این باورند که رشد فزاینده بدهی های آمریکا تاثیر منفی بر ارزش دلار خواهد داشت و این مساله موجب افزایش قیمت جهانی طلا خواهد شد.

به گزارش طلا قیمت جهانی طلا از ابتدای سال ۲۰۱۳ تاکنون با کاهش ۲۲ درصدی روبرو شده و این مساله ۶۳ میلیارد دلار زیان به صندوق های بزرگ سرمایه گذاری جهان وارد کرده است.


کد مطلب: 18318

آدرس مطلب :
https://www.akhbarbank.com/news/18318/رشد-بدهیهای-آمریکا-قیمت-طلا-افزایش-خواهد

پایگاه خبری تحلیلی اخباربانک
  https://www.akhbarbank.com