طلا سرمایه گذاران را به بازی گرفته است؟

4 خرداد 1392 ساعت 15:39

ادامه بحران مالی و بدهی منطقه یورو تأثیر زیادی بر نوسانات قیمت طلا در هفته های آینده خواهد داشت.


به گزارش پایگاه خبری اخبار بانک به نقل از بنكر، افت تولیدات صنعتی آمریکا و چین دو اقتصاد بزرگ جهان تاثیر زیادی بر افت ارزش دلار و شاخص سهام در بازارهای مالی بین المللی داشته و این مساله موجب افزایش مجدد قیمت طلا شده است.

با نگاهی به روند افزایش و کاهش بهای طلا طی هفته های گذشته به نکته ای قابل توجه می رسیم آنهم بازی طلا با سرمایه گذاران است.این بازار در حال حاضر بسیاری از خریداران را با سردرگمی مواجه کرده است و در برخی موارد نیز آنان را ترغیب به خرید می کند که نتیجه آن ضرر و زیانی است که نصیب سرمایه گذار طلا می کند.

پرسش اساسی اینجاست که آیا سیاست های اقتصادی جهان بازار طلا را به بازی گرفته است، یا بازار طلا اقتصاد جهانی را بازی می دهد؟

جواب این پرسش را شاید کسانی بتوانند پاسخ دهند که خود بازیگر این عرصه هستند.

امروز قیمت هر اونس طلا به بیش از ۱۳۸۷ دلار رسیده است. قیمت طلا اواسط آوریل به کمتر از ۱۳۲۱ دلار رسید که این رقم در دو سال اخیر بی سابقه بوده است.

پیش بینی ها نشان می دهد افزایش خرید فزیکی چینی ها موجب شده تا قیمت طلا در بازارهای جهانی روند صعودی پیش گیرد.

در همین حال قیمت طلا در ابتدای ترین معاملات امروز نوسان داشته است. این اتفاق برخی از سرمایه گذاران بازار را در مورد آغاز روند نزولی قیمت طلا نگران کرده است.

تازه ترین تحلیل های تکنیکال نشان می دهد که قیمت جهانی طلا در ماه ژوئن بار دیگر به بیش از ۱۵۰۰ دلار در هر اونس خواهد رسید.

کارشناسانی که معتقد به افزایش قیمت طلا در هفته جاری هستند اعلام کردند که قیمت طلا در روزهای آینده بالاتر از ۱۳۵۰ دلار در هر اونس خواهد بود. یک کارشناس اقتصادی نیز پیش بینی کرده است که قیمت طلا به زودی به سطح قیمتی ۱۵۰۰ دلار در هر اونس باز خواهد گشت.

ادامه اجرای سیاست های انبساطی پولی از سوی فدرال رزرو آمریکا نیز تاثیر زیادی بر افزایش احتمالی قیمت جهانی طلا خواهد داشت. کارشناسانی که رای به کاهش قیمت طلا در هفته جاری داده اند بر این باورند که کاهش رشد اقتصادی آمریکا، کاهش نگرانی ها نسبت به وضعیت سیاسی خاور میانه و کره شمالی تاثیر زیادی بر افت قیمت طلا خواهد داشت.


کد مطلب: 13696

آدرس مطلب :
https://www.akhbarbank.com/news/13696/طلا-سرمایه-گذاران-بازی-گرفته

پایگاه خبری تحلیلی اخباربانک
  https://www.akhbarbank.com