تحلیل تکنیکال

احتمال کاهش بهای اونس طلا به 1350دلار

24 ارديبهشت 1392 ساعت 18:02

علیرغم رشد نسبی خرید فیزیکی طلا در بازارهای آسیایی قیمت جهانی طلا هفته جاری را با کاهش آغاز کرده و با افت 18دلاری به 1429دلار رسیده است.


به گزارش پايگاه خبري اخبار بانك، سیلور گلد ورلدز گزارش داد: قیمت جهانی طلا پس از سقوط شدید طی دو روز در ماه آوریل هنوز نتوانسته از سطح ۱۵۰۰دلار عبور کند و هم اکنون در میانگین بهای ۵۰ روزه خود با نوسان همراه است و به نظر می رسد این فلز در روزهای آتی قیمتهای پایین تر را تجربه کند.

بر اساس اين گزارش، با توجه به نمودار تکنیکال سطح مقاومتی بهای اونس جهانی طلا در حال حاضر ۱۴۷۵ دلار می باشد که این فلز نتوانسته از این دامنه عبور کند یکی از مهمترین دلایل عدم رشد قیمت اونس جهانی طلا تقویت ارزش دلار آمریکا طی چند روز اخیر است که به نظر می رسد ارزش این ارز طی روز های آینده نیز از محدوده کنونی بالاتر رود.

بر اين اساس، قیمت جهانی طلا با دلار رابطه معکوس دارد به طوری که با رشد ارزش دلار بهای این فلز با کاهش و در پی افت ارزش دلار قیمت طلا با افزایش روبرو می شود.

اين گزارش مي افزايد، رشد ارزش دلار آمریکا در پی چاپ و انتشار پول زیاد توسط بانک مرکزی ژاپن و کاهش ارزش ین صورت گرفته است که این امر به ضرر رشد قیمت جهانی طلا می باشد.

بانک مرکزی اروپا نیز هفته گذشته از کاهش نرخ بهره بانکی خبر داد و موجب افت ارزش یورو شد . هفته گذشته انتشار نرخ بیکاری آمریکا نیز چراغ سبزی به بانک مرکزی آمریکا نشان داد تا از کاهش یا توقف اجرای سیاستهای انبساطی پولی خبردهد و این امر هم موجب کاهش جذابیت طلا برای سرمایه گذاران شد.

به عقیده تحلیلگران اقتصادی اونس جهانی طلا طی روزهای آتی به سطح ۱۳۵۰ دلار کاهش خواهد یافت.

به گزارش طلا، تحلیلگران اقتصادی به سرمایه گذاران توصیه می کنند طلای خود را در ماه می بفروشند زیرا در ماههای آتی شاهد قیمتهای پایین تر از این فلز خواهند بود.

* پايگاه خبري اخبار بانك خبرهای پیش بینی را تنها براي اطلاع رساني منتشر مي كند و اعتقادی به پیش بینی قیمت ها ندارد.


کد مطلب: 13312

آدرس مطلب :
https://www.akhbarbank.com/news/13312/احتمال-کاهش-بهای-اونس-طلا-1350دلار

پایگاه خبری تحلیلی اخباربانک
  https://www.akhbarbank.com