پرداخت سپرده ها با سود ۱۵ درصد به سپرده گذاران موسسات غیر مجاز
جمعه ۱۰ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۲۰:۱۱
کد مطلب: ۵۶۵۸۳
 
 
Share/Save/Bookmark
۴۹
 
اخبار بانك: معاون اقتصادی رئیس جمهوری یکی از تاثیرات ساماندهی موسسات غیرمجاز را کاهش نرخ سود بین بانکی از ۲۸ به ۱۸ درصد اعلام کرد و افزود: سپرده ها با سود ۱۵ درصد به سپرده گذاران موسسات غیر مجاز پرداخت می شود.
به گزارش اخبار بانك، محمد نهاوندیان با انتشار مطلبی در صفحه خود در شبکه اجتماعی اینستاگرام و با اشاره به اظهاراتش در حاشیه جلسه هیات دولت در روز چهارشنبه گذشته نوشت: دو هفته پیش اعلام کردم که کمیته منتخب سران سه قوه تصمیم به تعیین تکلیف سپرده گذاران گرفته است و این تصمیم برای تایید نهایی به سران سه قوه ارسال می شود و ظرف هفته آینده درباره سه موسسه غیرمجاز باقیمانده تصمیم گیری می شود.

وی ادامه داد: در دو هفته گذشته، این روال کاری انجام شد و روز پنج شنبه و جمعه (۲و۳آذر) اطلاعیه های مربوطه توسط بانک ها و موسسات اعتباری معین صادر شد.

نهاوندیان خاطرنشان کرد: درباره سپرده گذاران فرشتگان و تعاونی های افضل توس، وحدت و البرز تصمیم گیری شده و جدول زمانی تعیین شده است؛ پرداخت ها طبق جدول زمان بندی آغاز شده است و به این ترتیب تردید و این نگرانی که بیش از یک میلیون و ۳۰۰هزار نفر از هموطنان ما را درگیر کرده بود، برطرف می شود.

عضو شورای پول و اعتبار نوشته است: با تصمیمی که گرفته شد، بانک مرکزی به میدان آمد و چون دارایی های این بنگاه ها باید نقد و پرداخت می شد، زمان بر بود ولی با خط اعتباری که بانک مرکزی تخصیص داد، سپرده های مردم با سود قانونی متعارف ۱۵ درصد به این افراد پرداخت شد.

به گفته نهاوندیان، براین اساس کسانی که تا سقف ۱۰۰میلیون تومان سپرده دارند، پول خود را با سود قانونی آن دریافت می کنند و سپرده گذارانی که میزان سپرده آنها بیش از این رقم است می توانند تا همین سقف اعلام شده، دریافت کنند؛ در این مرحله مشکل یک میلیون و ۳۰۰هزار سپرده گذار رفع می شود، البته بقیه بدهی های آنها توسط این موسسات باید حتماً با نقد کردن دارایی های آنها پرداخت شود و باید برای آنها تعیین تکلیفی صورت گیرد.

وی تصریح کرده است: موضوع موسسات غیرمجاز امری عبرت آموز برای مردم است؛ مردم باید بدانند، ریسک نرخ های بالای سود، بالاست که نتیجه آن را در موضوع موسسات غیرمجاز می بینیم.

معاون اقتصادی رئیس جمهوری تاکید کرده است: موسسات غیرمجاز در زمان فعالیت خود در نظام پولی کشور ایجاد اخلال کردند اما از زمان ساماندهی این موسسات، نرخ سود در بازار بین بانکی از ۲۸درصد به حدود ۱۸درصد کاهش یافته و حتی در نرخ سود اوراق منتشره از سوی دولت نیز اثر کرده است.

نهاوندیان توضیح داد: آمار سپرده های بانکی در مهر ماه امسال نسبت به مهر ماه پارسال از افزایش ۲۱درصدی سپرده های مردم حکایت دارد که نشان می دهد مردم به نظام بانکی اعتماد دارند؛ نتیجه این اعتماد به نظام بانکی این است که در این مدت تسهیلات دهی بانک ها به بخش تولید کشور نیز ۲۰درصد افزایش یافته است که نشان دهنده چرخش مطلوب و امیدوارانه اقتصاد کشور است.
 


۱۳۹۶-۰۹-۱۰ ۲۰:۲۱:۰۷
باتشکر باز که پرداخت اصل وفرع بیش از صدتومن به نقدمردن داراییها موکول شد
کی!؟ (131827)
 
۱۳۹۶-۰۹-۱۰ ۲۲:۳۲:۳۱
تکلیف هفت تعاونی ادغامی در کاسپین چی شد؟ چرا از تعاونی الزهرا حرفی نمیزنید؟چرا بانک مرکزی به فکر ما نیست؟ (131848)
 
مهدی
۱۳۹۶-۰۹-۱۰ ۲۳:۲۴:۱۳
اول اصل پول مردم را بدهید بعد سود را این عدل علی هست اگر اسلام را قبول دارید (131854)
 
۱۳۹۶-۰۹-۱۱ ۱۰:۴۱:۲۱
ازسپرده ۷۵ میلیونی بعد از کسر بدهی اقساط ۱۰ میلیونی باید چقدر پس بدهند؟ ...... میفرمایند سیستم موجودی شما را نه (۹) میلیون تومان اعلام میکند!!! آقای معاون بفرمایید دستورتان را درست اجرا کنند. (131881)
 
ثامن الحجج
۱۳۹۶-۰۹-۱۰ ۲۰:۲۱:۴۷
ثامن الحجج چى ميشه چرا تكليفمونو روشن نميكنيد؟ (131828)
 
۱۳۹۶-۰۹-۱۰ ۲۰:۳۴:۲۵
چرا وضعیت ثامن الائمه رو مشخص نمی کنن "بزودی مسئولین چه معنی میده ؟ بزودی یعنی چند ماه ؟ " (131829)
 
Germany
۱۳۹۶-۰۹-۱۰ ۲۱:۵۲:۰۵
خداکنه فقط تکلیف ثامن مشخص بشه غیرمجازهاهم تموم شد معلوم نیست موسسه ثامن رودرکدوم دسته قراردادن (131838)
 
۱۳۹۶-۰۹-۱۱ ۰۰:۰۲:۵۰
اینجور که معلومه اخبار بانک هم درمورد تعاونی های دیگه سکوت کرده فقط فرشتگان خبر رسانی میکنه ما که از تعاونی دیگه کاسپین هستیم خبر نمیرسونه (131863)
 
۱۳۹۶-۰۹-۱۰ ۲۱:۱۳:۱۹
چرا به فکر مردم نیستید سیر از گرسنه خبر نداره شما را به خدا مبالغ بالاتر هم زودتر اعلام کنید ۱۰۰ تومن چه مشکلی از ما حل میکند پس بانک آینده برای ما چه کاری میکنه آقای نعاوندیان شما کاری کنید حداقل ۲۰۰ الی ۳۰۰ بدهید (131833)
 
۱۳۹۶-۰۹-۱۰ ۲۱:۳۴:۲۴
پس مشکل ما بدرتوسیها چطور وکی حل میشه سه سال تمام گذشت و طاقت ما طاق شد اخبار بانک شما رو به وجدانتون قسم خبری هم در مورد سایر موسسات از جمله بدر توس بذارید (131835)
 
بهمن
۱۳۹۶-۰۹-۱۰ ۲۱:۴۲:۵۲
با کدوم سود ۱۵ درصد؟ نصف پولمون رو خوردن رفت. (131836)
 
امین
۱۳۹۶-۰۹-۱۰ ۲۲:۰۶:۵۹
آقای نهاوندیان موسساتی که مجوز بانک مرکزی داشتن رو میگین غیرمجاز، پس لطفا شرایط مجموعه های مجاز رو هم بفرمایید تا مردم آگاه بشن و در آینده دیگه فریب کاغذ پاره های دولت و بانک مرکزی که به اسم مجوز صادر میشه رو نخورن. (131839)
 
Germany
۱۳۹۶-۰۹-۱۰ ۲۲:۰۸:۳۸
اینکه سودها بالا بوده به این دلیل بوده که اکثر این قراردادها در سال 92 منعقد شده بودن و در طی این سال بدلیل بالا بودن تورم سود بانکی نیز از درصد بالایی برخوردار بود.در زمینه افزایش میزان سپرده گذاری در مهر ماه به نسبت سال قبل اصلا صحت نداره و سپرده گذاری کمتر شده (131840)
 
وحید خسروی
۱۳۹۶-۰۹-۱۰ ۲۲:۱۳:۰۱
بابا ما با موسسه قرار داد داشتیم.آخه چرا ۱۵ درصد.ما با افضل توس ۲۲ قرار داد بستیم.بعد ۵ ماه هم هست که کلا موسسه منحل شده و سود ندادن.اینا چی میشه؟بانکداری اسلامی اینه؟ (131841)
 
سپرده گدار
۱۳۹۶-۰۹-۱۰ ۲۲:۱۸:۱۲
به سپرده گذاران فرشتگان که سود ندادن (131843)
 
سپرده گدار
۱۳۹۶-۰۹-۱۰ ۲۲:۱۸:۲۴
به سپرده گذاران فرشتگان که سود ندادن (131844)
 
م . ایزانلو
۱۳۹۶-۰۹-۱۰ ۲۲:۲۴:۵۸
دروغ دروغ دروغ
یه سر به شعب افضل توس بزنید تا ببینید چقدر از پول مردم رو کم میکنن
حتی سود رو قبل از افتتاح حساب حساب میکنن که مشتری باید برگردونه 10 میلیون میشه 5 میلیون به همین نسبت
خیلی وحشتناکه . لطفا خبر نگار سایت یه گزارش تهیه کنن . ممنون (131845)
 
مسلم
۱۳۹۶-۰۹-۱۰ ۲۲:۳۱:۲۳
سلام کسی که وام و سپرده داره آیا وامو تسویه میکنند.لطفا راهنمایی کنید. (131846)
 
لیلاهستم از.اهواز
۱۳۹۶-۰۹-۱۰ ۲۲:۴۳:۰۰
جناب نهاوندیان این 15درصدازچه زمانی محاسبه میشود.ممنون میشم اگرکسی منوراهنمایی کنه (131850)
 
سپرده گزار فرشتگان
Australia
۱۳۹۶-۰۹-۱۰ ۲۲:۴۴:۰۱
با سلام/به سپرده گذاران فرشتگان که سود پرداخت نکردن/هر چی سود هم پرداخت شده بوده از اصل سپرده ها کم میکنن/لطفا توضیح بدید/ممنون (131851)
 
۱۳۹۶-۰۹-۱۰ ۲۲:۴۶:۵۷
سلام. چرا وضعیت ثامن الائمه را مشخص نمی کنید. شما که اعلام کردید مشکلی ندارد پس چرا پول مردم را نمی دهید. از خدا بترسید. چوب خدا صدا ندارد. آه مظلومین دامن شما را می گیرد. (131853)
 
۱۳۹۶-۰۹-۱۰ ۲۳:۳۹:۳۴
بابا وام دارها رو آزاد کنید (131858)
 
حسین سپرده گذار امید جلین ساری
۱۳۹۶-۰۹-۱۰ ۲۳:۵۸:۳۰
امید جلین چی به دین ها شما دست هر چی درغگو رو بستین چرا فقط فرشتگان رو به زبون میاریند مگه لال میشید بگید حساب امید جلین یا چند تعاونی دیگه شما فقط از فرشتگان چون زیاد ترن میترسید (131859)
 
ملیحه
Germany
۱۳۹۶-۰۹-۱۱ ۰۰:۰۲:۱۷
متوجه نمیشم منظورش اینه که به ما سپرده گذارای فرشتگان از شهریور سال ۹۴ تا اردیبهشت ۹۶ سود ۱۵ درصد تعلق میگیره یا بع سمرده های جدیدی که باز کردن سود ۱۵ درصد تعلق می گیره ؟ ممنون اگه کسی اطلاعات کافی داره جوابمو بده .تشکر (131861)
 
محسنی (مالبخته کاسپین.فرشتگان)
Germany
۱۳۹۶-۰۹-۱۱ ۰۰:۴۰:۲۶
چطور به من از ۱۷۳ ملیون ُ فقط ۱۱۷ ملیون دادن و گفتن که سودا حذف شده پس چرا آقای نهاوندیان میگه تا ۱۰۰ میلیون سود ۱۵% تعلق گرفته (131867)
 
۱۳۹۶-۰۹-۱۱ ۰۶:۱۸:۰۸
جالبه که توی کاسپین "مجاز" میگن از 94 به بعد سود نمی دهیم و به این بهانه تقریبا 60 درصد از اصل پول ما را هم به عنوان سودهای قبلی که به ما داده اند کم می کنند ولی به غیرمجاز هم اصل را کامل می دهند و هم سود هم می دهند ! (131868)
 
رضا
۱۳۹۶-۰۹-۱۱ ۰۶:۵۰:۲۵
سپرده گذاران ثامن الحجج بیشتر از دو سال هست که در بلاتکلیفی محض به سر می برند اول تکلیف سپرده های بالای سیصد میلیون را مشخص کنید بعدا در مورد سود صحبت کنید! (131869)
 
مردم ایران
۱۳۹۶-۰۹-۱۱ ۰۸:۰۳:۳۶
ایشان از جیب چه کسی این مبلغ را پرداخت می کنه از جیب خودش یا از سهم 80 میلیون ایرانی که باید تاوان اشتباه برخی از مسئولین و برخی از مردم طمع کار را بدهند. (131871)
 
غارت شده
۱۳۹۶-۰۹-۱۱ ۱۲:۵۰:۴۷
مثل اینکه شما تاحالا تو غار بودی که از هیچ چی خبر نداری (131892)
 
حمید
۱۳۹۶-۰۹-۱۱ ۱۲:۵۹:۴۸
همچین میسوزی انگار میخان از جیب تو بدهند . خدا رو شکر تو کاره ای نشدی وگر نه مردم بیچاره میکردی (131894)
 
Germany
۱۳۹۶-۰۹-۱۱ ۲۲:۰۱:۳۰
ما نمیخواهیم به خاطر مشتی طمعکار این مبلغ از بیت المال و با چاپ اسکناس پرداخت بشه.داریم تاثیرات چاپ پول رو بر گرانی دلار میبینیم (131961)
 
۱۳۹۶-۰۹-۱۱ ۰۸:۱۰:۳۹
کی بما فرشتگان کاسپین سود مان را با 15 درصد دادید ؟ از 200 میلیون من 75 میلیون را کم کردند و پرداخت نموند چرا الکی حرف می زنید ؟؟؟!!! (131872)
 
بیچاره
۱۳۹۶-۰۹-۱۱ ۰۸:۱۱:۳۱
خوب این وسط کی تکلیف الزهرا مشخص میشه واقعا بدبخت شدم (131873)
 
حسن
United States
۱۳۹۶-۰۹-۱۱ ۰۸:۴۲:۵۳
قراردادسپرده براساس قانون مدنی توافق وچند سال عملیاتی شد غیرمجازنامیدن افضل توس باانچه که اززمان تاسیس تاکنون گذشت شایسته نیست زیرپاگذاشتن حقوق قانونی سپرده گذارظلمی اشکاروقابل پیگیری ازدرگاه الاهی میباشد (131876)
 
زیبا
۱۳۹۶-۰۹-۱۱ ۱۱:۲۶:۵۵
چرا خودتونو میزنید به اون راه؟ از پول خودمون که اینهمه مدت بلوکه کردن و خیلی خیلی براشون سود داشت (131886)
 
سپرده گذار فرشتگان و کاسپین
۱۳۹۶-۰۹-۱۱ ۰۹:۱۴:۲۹
جناب آقای نهاوندیان هرچقدر فکر کردم متوجه منظورتون نشدم. این حرفها قدیمی بوده و یک ریال سود به ما پرداخت نشد. ما در راه خدا پول دادیم به این موسسات و دولت خودسرانه تصمیم گرفت که سود به ما تعلق نمیگیرد!!!!!! ما هم که باید تابع باشیم. چون این موسسه فعالیتی نداشته!!!!!!!!!!!!! حالا یکسی به این دولت بگه اگر ما از بانک وام بگیریم و بعد چند سال بگیم ما فعالیتی با این پول نداشتیم پس سود نباید پرداخت کنیم آیا دولت هم حرف ما را می پذیره؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!! ما ناراضی هستیم ولی فعلاً دندان رو جیگر می گذاریم!!!!!!!! (131878)
 
محمد
۱۳۹۶-۰۹-۱۱ ۱۰:۰۷:۳۱
بابا کاسپین که همون 10 درصدکسر شده از سپرده مون رو هم هنوز نداده و مسدود داره چه برسه به 15 درصد سود! (131879)
 
سپرده گزار فرشتگان
۱۳۹۶-۰۹-۱۱ ۱۰:۱۳:۵۸
چرا درج نظرات را گزینش میکنید از دیروز دو بار مطالبی از کاسپین نوشتم . هیچ توهینی هم نکردیم فقط انچه که در حال حاضر کاسپن با سپرده گزاران در مورد پرداخت انجام می دهد نوشتم واین رفتار کاسپین با انچه اقای نهاوندیان مطرح می کند هیچ شباهتی ندارد . یا ریز جرییات را بیان کنید تا ما بفهمیم شما چه میگویید. (131880)
 
سید حسن
United States
۱۳۹۶-۰۹-۱۱ ۱۲:۳۷:۲۶
ایا کسی هست در ایران که به فکر مردم باشد اگر هست بگوید پول الژهراه را بدهد (131890)
 
سید حسین
Germany
۱۳۹۶-۰۹-۱۱ ۱۳:۲۸:۰۷
بلی. من به فکر هستم و میگویم پول شما را بدهند. (131899)
 
محمد
۱۳۹۶-۰۹-۱۱ ۱۲:۵۸:۱۵
بنده به اعتماد مجوز بانک مرکزی در موسسه کاسپین سپرده گذاری کردم.یک ساله نه اصل و نه سود توافق شده را پرداخت نمیکنند.
(131893)
 
علی
Denmark
۱۳۹۶-۰۹-۱۱ ۱۵:۰۱:۳۱
برای فرشتگان کی شروع به پرداخت می کنید؟ بقیه پولمان را کی می دهید ؟لااقل تا 150میلیون را کامل بدهید خیلی گرفتاریم ۰ (131923)
 
۱۳۹۶-۰۹-۱۱ ۱۵:۰۹:۴۴
افضل توس از 92 داره سود ها رو کسر میکنه، زمانیکه دلار از زیر هزار به بالای دو هزار رسید هم پول ما اونجا بود حالا که اینطوره لطف کنید پول ما رو هم بر اساس دلار هزار تومانی بدهید (131925)
 
سپرده گذار
۱۳۹۶-۰۹-۱۱ ۱۶:۳۶:۱۰
قانون عطف با ما سبق نمی شود. بخشنامه کاهش سود بانکی مردادماه 96 توسط بانک مرکزی ابلاغ شده. چرا سودها را از 92 کسر می کنند. (131933)
 
حسن
۱۳۹۶-۰۹-۱۱ ۱۹:۲۵:۳۲
حرف شما موردتاییدتمام سپرده گذاران وحقوقی است.درسال 95و94و..حتی بانکهای مجازسود22 درصدو23 درصدو..می دادنداین قابل راست ازمایی است .کوثر.سپه.ملی.قوامین و...ایاوام هایی که داده شده سود 18 درصد ارمان وملل تبدیل می کند یا بایستی طبق قرارداد28 درصد داده شوداین ها را اقای نهاوندیان پاسخ دهندواین بلوکه کردن یعنی دراختیاربانک بوده قرض الحسنه نیزکه قراردادنبسته بودیم.واقعا پاسخ میخواهیم. (131947)
 
حسین
۱۳۹۶-۰۹-۱۱ ۱۷:۰۳:۴۲
واقعا حق خوری به ای واضحی خدای هست در موسسه افضل توس چرا چهارص شعبه فعال بوده شما تو اون بالا چکاره اید (131935)
 
مالباخته افضل توس
۱۳۹۶-۰۹-۱۱ ۱۷:۴۷:۲۹
سلام مسولین اخبار بانک لطفا خواهشا این مطلب که میگم رسانه ای کنید خواهشا شماها بلندگو غم و مصیبت مردم باشید آقا چرا بانک آینده داره از اصل پول مردم کم میکنه از سال ۹۲ به بعد تا امروز سودها رو براساس ۱۰درصد دارن حساب میکنن و اگر چیزی از اصل بمونه میدن نمونه هم که هیچ بخدا به پیر به پیغمبر این پول تمام زندگی مردم هست بنده از ۵۰ میلیون تمام دارایی ام ۲۸میلیون کم کردن ما اگر گذاشتبم تو این موسسه افضل توس گفتیم کمک خرج زندگیم بشه این موسسه ۱۸سال سابقه داشته بیش از ۲۵۰تا شعبه سرار کشور داشته مجوز از بانک مرکزی داشته و اینکه کلا بخدا افضل توس به ما بیشتر از ۲۴درصد سود نداده چرا اینکارو با مردم میکنن اونوقت مسولین اعلام میکنند که باید ۱۵درصد سود به این زمانیکه پول بلوکه بوده پرداخت شود!!!!! بابا بخدا سود نخواستیم اصل پولمونو بدن تورو بخدا این کارو شما رسانه ای کنید بلکه فرجی بشه (131936)
 
افضل توس
۱۳۹۶-۰۹-۱۲ ۱۴:۵۱:۳۳
سلام سود این مدت که بلوکه بود رو نمیدن؟ (132036)
 
نوید
۱۳۹۶-۰۹-۱۵ ۱۹:۴۰:۳۷
نه سود این مدت رو میدن و سود از 92 به بعد رو هم 10 15 درصد از هرکسی کم کرده افضل توس و اینده و بانک مرکزی . دستتون درد نکنه. من که خیلی راضیم. اونقدر راضیم که امیدوارم تو همین دنیا بکشید عذابش رو. (132274)