سال 94 هم به پایان رسید؛

ساماندهی موسسات غیر مجاز به پایان نرسید!

24 اسفند 1394 ساعت 9:53

اخبار بانک: سال 94 در حالی روزهای پایانی خود را پشت سر می گذارد که هنوز موسسات غیر مجاز بطور کامل و نهایی ساماندهی نشده اند و سرانجام نهایی این موسسات به سال 95 موکول شده است.


به گزارش اخبار بانک، موسسات مالی و اعتباری غیر مجاز همچنان مساله سخت و لاینحل برای بانک مرکزی به شمار می رود.

دولت های نهم و دهم بطور کامل نتوانستند این موسسات را جمع آوری یا ساماندهی کنند و دولت یازدهم هم با وسواس بسیار و لاک پشت وار در حال ساماندهی و البته انحلال موسسات غیر مجاز است!

این ساماندهی و انحلال ها البته به هیچ عنوان به مجوز های نیم بند بانک مرکزی دولت قبل توجهی نداشته و این روش ساماندهی صدای بسیاری را درآورده است.

ساماندهی موسسات غیر مجاز از اوایل سال ۹۰ بطور جدی در بانک مرکزی و تحت هدایت ابراهیم درویشی معاونت نظارتی بانک مرکزی آغاز شد.

وی در مصاحبه ها و برنامه های مختلف تاریخ های متفاوتی را برای ساماندهی موسسات مالی و اعتباری غیر مجاز عنوان کرده بود.

ابراهیم درویشی در اواخر سال ۹۱ اعلام کرده بود در پایان این سال پایان فعالیت غیر مجاز ها خوهد بود و این موسسات از ابتدای سال ۹۲ حق سپرده گیری ندارند.

سال ۹۲ آمد و اتفاق خاصی نیفتاد و مسئول نظارتی بانک مرکزی ترجیح داد بی سر و صدا عطای ساماندهی موسسات را به لقایش ببخشد و این وظیفه را به دولت بعد بسپارد.

دولت یازدهم و حمید تهران فر معاونت نظاریت بانک مرکزی برخلاف ابراهیم درویشی کمی بی سر و صدا و بدور از جنال های دولت قبل در صدد ساماندهی موسسات برآمد.

وی نیز در مصاحبه های گوناگون سال های ۹۳، ۹۴ و سپس ۹۵ را سال پایان فعالیت غیر مجازها دانسته است!

این در حالی است که قرار بود مجوز حداقل یک موسسه اعتباری امسال صادر شود.

هنوز موسسات کاسپین(آرمان سایق)،افضل توس و ثامن در کنار بانک مهر اقتصاد در پروسه اخذ مجوز یا ورود به مرحله پذیره نویسی سهام هستند.

حال سال ۹۴ به پایان رسیده و موسسات خواهان مجوز همچنان در انتظار مهربانی مسئولان بانک مرکزی هستند تا روی مجوز را ببینند.


کد مطلب: 42193

آدرس مطلب :
https://www.akhbarbank.com/note/42193/ساماندهی-موسسات-غیر-مجاز-پایان-نرسید

پایگاه خبری تحلیلی اخباربانک
  https://www.akhbarbank.com