پرداخت سود بالاتر از نرخ بانك مركزي در بانكها

پرداخت سود 22 درصد به سپرده روز شمار کارکنان بانك " ت "

1 آذر 1391 ساعت 11:29

بعنوان مثال در بانک " ت "در پی یک رقابت ناسالم به سپرده یک ساله سود 20درصد وبه سپرده روز شمار کارکنان خود22درصد سود می دهد که این امر باعث تبانی کارکنان با مشتریان برای دریافت سود بیشتر شده است.


به گزارش پايگاه خبري اخبار بانك، پس از اينكه بانك مركزي به دليل تخلف در پرداخت سود نامتعارف به سپرده ها به يكي از موسسات مالي هشدار جدي داد،گمان مي رفت كه مابقي موسسات و بانكها از اين موضوع عبرت بگيرند اما اخبار حاكي از پرداخت سود بالا تر از نرخ بانك مركزي توسط ديگر موسسات مالي و بانكها است. 

موسسات مالي و اعتباري در شرف تاسيس پيش از اين در سيبل انتقادات براي پرداخت سود نامتعارف قرار داشتند اما حالا بانكها نيز براي عقب نماندن از قافله،دست به اين اقدام زده اند. 

البته اين موضوع بصورت آشكار و علني نيست و بويژه براي مشترياني كه داراي حساب هاي چند ده ميليوني و ميلياردي هستند در حال اتفاق است.بانكها به مشتريان پولدار خود با هماهنگي رئيس شعبه سود بالاتر از نرخ درج شده در شعبه پرداخت مي كنند. 

پرداخت نرخ سود بالا به جايي رسيده كه كارمندان بانكها جلوتر از بانك خود حركت مي كنند و خودسر مشتريان خود را راضي به دادن پول در ازاي دريافت سود بيشتر به خود مي كنند. 

بعنوان مثال در بانک " ت "در پی یک رقابت ناسالم به سپرده یک ساله سود ۲۰درصد و به سپرده روز شمار کارکنان خود ۲۲درصد سود می دهد. 

به گفته كارشناسان بانكي پرداخت نرخ سود بالاتر از حد معقول توسط بانكي در آينده خود بانكها و موسسات مالي را دچار مشكل جدي خواهد كرد.


کد مطلب: 7956

آدرس مطلب :
https://www.akhbarbank.com/news/7956/پرداخت-سود-22-درصد-سپرده-روز-شمار-کارکنان-بانك-ت

پایگاه خبری تحلیلی اخباربانک
  https://www.akhbarbank.com