۰
رییس کل بانک مرکزی گفت: در فضای موجود سناریوهای مختلفی تنظیم شده تا متناسب با هر شرایطی، اقتصاد با کمترین نوسان مواجه شود.
سناریوهای جدید سیف برای مقابله با نوسان قیمت ها
به گزارش اخبار بانک، ولی اله سیف درباره خروج آمریکا از برجام و پیش بینی آینده اقتصاد و روابط بانکی ایران به ایبنا گفت: ایالات متحده با اتخاذ این تصمیم شرایط نوین و خاصی را ایجاد کرد و مانند همیشه با بدعهدی نشان داد که قابل اطمینان نیست.آمریکا با این اقدام فرصت ها و تلاش های جامعه بین الملل برای به ثمر رسیدن برجام را از بین بُرد و یکطرفه از آن خارج شد.

وی افزود: این اقدام آمریکا در شرایطی بود که پایبندی ایران به تعهدات ذکر شده در برجام از سوی مجامع بین الملل و به ویژه سازمان انرژی اتمی ایران مورد تایید قرار گرفت و موجب انزوای آمریکا و مصمم شدن سایر طرف ها برای حفظ برجام و تامین منافع ناشی از آن برای ایران شد.مذاکرات لازم در حال انجام است،امیدوارم این مذاکرات هرچه زودتر شرایط مشخص فضای آینده بین المللی برای ارتباطات بانکی و فعالیت های اقتصادی ایران را ایجاد کند.

سیف ادامه داد: آنچه مسلم است ایران آمادگی کامل را دارد و فرصت محدودی هم برای طرف های مذاکره گذاشته تا اطمینان های لازم برای استمرار و دوام برجام ایجاد شود. ارتباط های بانکی مناسب، امکان فروش نفت به صورت کامل و در حجم گذشته از جمله مباحثی است که باید به آن توجه شود.

به گفته وی ، در فضای موجود سناریوهای مختلفی تنظیم شده تا متناسب با هر شرایطی، اقتصاد با کمترین نوسان مواجه شود و فضای مناسب برای فعالیت های اقتصادی محیا باشد.
منبع:ایبنا
 
https://akhbarbank.com/vdcevx8p.jh8zfi9bbj.html
تازه ترین اخبار