۰
۷
عباس عبدی در روزنامه اعتماد نوشت:خبری که در هفته پیش مطرح شد و مورد توجه کسی قرار نگرفت، تصمیم به پرداخت پول به بخشی از صاحبان سپرده در موسسات اعتباری غیرمجاز است.
 
 پيش از اين از امكانات بانك مركزي با صاحبان سپرده زير ٢٠٠ ميليون تومان تسويه كرده بودند و اكنون از ٢٠٠ ميليون تا يك ميليارد تومان را مي‌پردازند. هيچ كس اعتراضي نكرد كه اين رقم پول كه شايد حدود ٨ هزار ميليارد تومان شود (حدود ٢ ميليارد دلار) از كجا و از حساب چه كسي پرداخت مي‌شود؟ آيا مشكلات موجود درباره قيمت ارز و سكه و... تا چه حد متاثر از پرداخت قبلي ١٤ هزار ميليارد توماني و نيز پرداخت اخير ٨ هزار ميليارد توماني (هر دو تقريبي است) از سوي بانك مركزي است؟ منطق قانوني پرداخت‌هاي موجود چيست؟

مشابه اين اتفاق در ايالات متحده رخ داد و فردي به نام برنارد ميدوف حدود ٦٥ ميليارد دلار با استفاده از همين شيوه‌ها سپرده گرفت و پول‌ها سوخت شدند. آيا از خزانه دولت امريكا به سپرده‌گذاران پولي پرداخت شد؟ هيچ.

جالب است كه وي را در آنجا به ١٥٠ سال زندان محكوم كردند و در اينجا مي‌گويند كه زندان كردن مديران متخلف براي مردم پول نمي‌شود. گويي كه اعدام قاتل براي خانواده مقتول، موجب زنده شدن مقتول مي‌شود!!
https://akhbarbank.com/vdcaaeni.49n6e15kk4.html
مشاهده نظر مخاطبان
United States
مال خود مردم هست که حالا بعد از چند سال دارند می دهند از جیب شما که نیست .
Iran, Islamic Republic of
برادر عزیز مثلا کارشناس.
اینکه یه فرد از مردم پول بگیرد و پول آنها را بخورد با اینکه یک موسسه مجاز از سوی بانک مرکزی مثل کاسپین پول مردم را بگیرد و حیف و میل کند زمین تا آسمان فرق میکند. در ضمن اگر پولی پرداخت میشود در ازای دارایی های موسسات هست و نه از جیب شما.
Iran, Islamic Republic of
آقای اقتصادان تنها چیزی که طوی این دولت دیده نمیشه حاتم بخشی یکسال که سرمایه های مردم بلوکه کردن به انداز ه کافی سودش بردن حالا تازه میخوان اصل پول بدن اونا با هزار بازی بر سر سپرده گذار بیچاره اونا از اموال خود موسسات نه خزانه دولت اگر دولت میخواست از خزانه بده همون موقع همه را تصفیه میکرد یقین داشته باشه دولت سود بیشتری کرد نه مردم بیچاره شاید یکی از مدیران همین موسسات شما باشین که خیلی ابراز نگرانی میکنید؟
Iran, Islamic Republic of
مسئله خیلی ساده است وقتی بانک به کسی وام میدهد و آن شخص نتواند وام را بازپرداخت کند اولین کاری که بانک میکند این است که به سراغ ضامن میرود. وقتی دولت یا بانک مرکزی به موسسه ای مجوز میدهند در حقیقت به نوعی ضامن عملکرد صحیح آن میشوند و بنابرین زمانی که موسسه نتواند به تعهدات خود عمل کند آن موقع باید ضامن وارد عمل شده و تعهدات موسسه را در قبال سپرده گذاران به عهده بگیرد.
مالباخته ارمان وحدت
Iran, Islamic Republic of
حالا که دارید با همین سپرده ها و سود سپرده های موسسه ها و خواندن غیر مجاز به خیال خودتون دارید ی دولت میچرخونید زودتر تسویه کنید دیگه دستتون واسه مردم رو شده انقدر ظلم نکنید این سودها هم از جیب مردم خوردید بعدش میخواید چیکار کنید با تشکر از اخبار بانک
سپرده گذار کاسپین
Iran, Islamic Republic of
جالب است که موسسه کاسپین دارای مجوز رسمی از بانک مرکزی و به امضای سیف برخلاف تمام تعاونیهای غیرمجاز تنها موسسه ای است که سودهای قبلی را از اصل سرمایه کم می کند و سودی هم برای این هجده ماه اخیر نمی دهد و مردم بیگناه را به خاطر اعتماد به بانک مرکزی و عدم سپرده گذاری در تعاونیهای غیرمجاز مجازات میکند . البته دروغ انتساب مردم به سپرده گذاری در تعاونی منحله فرشتگان هم که ار شاهکارهای بزرگ بانک مرکزی است . مردم حقشان را خواهند گرفت حتی اگر مسئولین بانک مرکزی نخواهند .
غارت شده آرمان وحدت
Iran, Islamic Republic of
اطلاعات آقای برنارد میدورف را زمانی که از دیوار سفارت آمریکا بالا می رفتی به دست آوردی حالا همون بلا با همدستی سیف سر مردم در آوردی
تازه ترین اخبار