۰
مدیرعامل بانک قوامین گفت: نیمی از بانک‌های کشور در حال حاضر واجد شرایط ادغام هستند.
نیمی از بانک‌های فعلی کشور واجد شرایط ادغام هستند
به گزارش اخبار بانک، غلامحسن تقی‌نتاج با بیان اینکه برای بانک‌های کوچک در حال حاضر بهتر است که ادغام شوند با تاکید براینکه نسبت کفایت سرمایه بانک‌ها به‌طور میانگین تا پنج درصد است و در عین حال بانک‌ها به‌دلیل زیاندهی مستمر جذابیتی برای افزایش سرمایه یا ورود سرمایه‌گذاران جدید ندارند، گفت: بانک‌ها با برگزاری مجامع فوق‌العاده می‌توانند برای ادغام از سهامداران خود کسب تکلیف کنند. وی برای بحث‌های اخیر ادغام برخی از «بانک‌های به اصطلاح نظامی» اعلام کرد: بانک‌های مزبور مطابق قانون تجارت و قوانین پولی و بانکی کار می‌کنند؛ بنابراین ادغام بانک‌ها روال قانونی و تعریف‌شده‌ای دارد. 
 
سهامداران در مجمع فوق‌العاده درخصوص ادغام بانک‌ها تصمیم‌گیری می‌کنند. ما هم سرباز اقتصادیم و با محوریت بانک مرکزی در صورت تصمیم سهامداران مقررات را در این خصوص اجرا خواهیم کرد.
 
نتاج افزود: مهم این است که بدانیم ادغام چه منافعی برای اقتصاد کشور دارد. مدیرعامل بانک قوامین گفت: ادغام بانک‌ها اکنون مشکلی ایجاد نمی‌کند. قبلا نگرانی در موسسات غیرمجاز بود، اما در موسسات پولی مجاز، حق و حقوق همه ذی‌نفعان با نظارت بانک مرکزی رعایت می‌شود. 
 
وی با تاکید براینکه بانک مرکزی زمینه ادغام بانک‌ها را مهیا کرده است، گفت: سهامداران هم می‌توانند برای تقویت اقتصاد کشور و امنیت داخلی، بر ادغام بانک‌های کوچک به توافق برسند. نتاج تصریح کرد: اگر ادغام بانک‌ها موفقیت‌آمیز باشد، برای سایر ادغام‌ها نیز طرح موفقی خواهد بود.
https://akhbarbank.com/vdcg3w93.ak9qq4prra.html
برچسب ها: ادغام بانک ها
تازه ترین اخبار