سکه بخریم یا نخریم؟

23 خرداد 1397 ساعت 14:22

رییس اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان طلا و جواهر آخرین قیمت‌ها از بازار طلا و سکه را اعلام و توصیه کرد که با توجه به ملتهب بودن بازار و حبابی بودن قیمت‌ سکه نباید در بازار ملتهب خرید کرد که منجر به ضرر شود. همچنین طی روزهای آینده پیش‌بینی می‌شود قیمت‌ها کاهشی شود.


عبادالله محمدولی - عضو هیات مدیره انجمن صنفی طلا و جواهر - در گفت‌وگو با ایسنا، درباره آخرین قیمت‌ها از بازار طلا و سکه اظهار کرد: قیمت سکه تمام طرح جدید دو میلیون و ۵۲۵ هزار تومان، سکه تمام طرح قدیم دو میلیون و ۴۲۰ هزار تومان، نیم سکه یک میلیون و ۲۴۰ هزار تومان، ربع سکه ۷۰۵ هزار تومان و سکه گرمی ۴۰۳ هزار تومان است.

وی با بیان اینکه قیمت‌ها در بازار امروز نسبت به میانگین قیمت‌ها در بازار روز گذشته ثابت است، افزود: قیمت هر اونس طلا در بازار جهانی ۱۲۹۵ دلار است. همچنین هر گرم طلای ۱۸ عیار ۲۱۱ هزار تومان و هر مثقال طلای ۱۸ عیار  ۹۱۳ هزار تومان فروخته می شود.

عضو هیات مدیره انجمن صنفی طلا و جواهر با تاکید بر این‌که قیمت‌های کنونی واقعی نیست، توضیح داد: سکه بیش از ۴۰۰ هزار تومان حباب دارد و بازار ملتهب است؛ چراکه تقاضای زیادی وارد بازار سکه شده که رشد کاذب قیمت را به همراه آورده است.

محمدولی با بیان این‌که بازار باید به ثبات برسد، توصیه کرد: نباید در بازار ملتهب خرید کرد که منجر به ضرر شود.

به گفته وی، هفته آینده نیز وضعیت بازار و قیمت‌ها بر همین اساس پیش‌بینی می‌شود.

عضو هیات مدیره انجمن صنفی طلا و جواهر تصریح کرد: گاها بازار به طور شایسته رصد نمی‌شود؛ لذا مردم باید مراقب باشند که از نوسانات آسیب نبینند.

محمدولی گفت: با توجه به شرایط فعلی پیش‌بینی می‌شود ظرف روزهای آینده بانک مرکزی به بازار سکه ورود کند و قیمت‌ها کاهشی شود.

وی تاکید کرد: با توجه به این‌که کشور غنی و با قدمت  ۸۰۰۰ ساله داریم، اگر می‌خواهیم از تلاطمات بین‌المللی در امان باشیم چاره‌ای نداریم جز این‌که صنایع محور و تولید محور باشیم، اما اکنون باتولید محور بودن در جامعه فاصله کیلومتری داریم که باعث نوسانات در بازار می‌شود.


کد مطلب: 61214

آدرس مطلب :
https://www.akhbarbank.com/news/61214/سکه-بخریم-یا-نخریم

پایگاه خبری تحلیلی اخباربانک
  https://www.akhbarbank.com