۰
چهارشنبه ۲۳ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۲۲

در هنگام سرقت برگ چک چه اقداماتی باید انجام دهیم؟

در هنگام سرقت برگ چک بر اساس قوانین موجود چه اقداماتی باید صورت بگیرد؟
در هنگام سرقت برگ چک چه اقداماتی باید انجام دهیم؟
به گزارش خبرنگار اخبار بانک، ممکن است این اتفاق برای شما نیز افتاده باشد که برگ چک و یا دسته چک خود را گم کرده باشید و احتمال بدهید که مورد سرقت قرار گرفته باشد.

بر اساس قانون ۱۴ دارنده برگ و یا دسته چک می بایست پس از سرقت آن اقداماتی را انجام دهد.

 مشتری پس از سرقت باید به بانک مراجعه کرده و با تکمیل فرم مربوطه از بانک بخواهد جلوی پرداخت چک مورد سرقت قرار گرفته را بگیرد.

البته مشتری می بایست به جهت مسدود نمودن برگ چک دلیل آن را ذکر نمایید, به عنوان مثال سرقت، خیانت در امانت، کلاهبرداری و یا جعل از جمله مواردی است که دارنده برگ چک می بایست به بانک اعلام تا بانک بر اساس آن چک فوق را مسدود کند.

 بانک پس از دریافت درخواست مسدود کردن برگ چک از سوی صاحب حساب و یا دارنده برگ چک برای مدت یک هفته تقویمی اجازه پرداخت وجه چک را نمی‌دهد و در صورت مراجعه چک به شعبه بانک با ذکر علت مسدود نمودن برگ چک که در برگه درخواست دارنده دسته چک ذکر شده است گواهینامه عدم پرداخت صادر می کند.

 پس از آن کسی که تقاضای عدم پرداخت چک را کرده است باید ظرف مدت حداکثر یک هفته به مراجع قضایی مراجعه کرده و شکایت نامه خود را کتبا اعلام کند.

بانک با وصول برگ اعلام شکایت در مراجع قضایی توسط, مسدود سازی حساب برای مدت یک هفته به دائمی تغییر پیدا میکند و آن برگ چک تنها با اعلام دارنده چک مجددا می تواند از مسدودی خارج شود.
https://akhbarbank.com/vdceoz8p.jh8zvi9bbj.html
برچسب ها: چک بانکی سرقت چک
تازه ترین اخبار