۰
يکشنبه ۶ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۳۹
بانک ها اطلاعیه دادند؛

پذیرش چک های غیر صیادی از ۴ شهریور ممنوع شد

برخی از بانک ها و موسسات مالی و اعتباری با نصب اطلاعیه هایی‌ اعلام کردند پذیرش چک های غیر صیادی از چهارم شهریورماه ممنوع خواهد بود.
پذیرش چک های غیر صیادی از ۴ شهریور ممنوع شد
به گزارش خبرنگار اخبار بانک، سامانه صیاد چند ماهیست که در شبکه بانکی راه اندازی شده است و انصافا در این مدت کوتاه اعتباربخشی خوبی به چک ها داده است.

مهمترین دلیل راه اندازی سامانه صیاد توسط بانک مرکزی اعتبار بخشیدن به چک از طریق استعلام به لحظه توسط دریافت کننده چک است.

چک های سامانه صیاد در همه بانکها به شکل یکسان بوده و بر اساس اطلاعات دریافتی از کارکنان متخصص در این زمینه تشخیص نام بانک تنها از روی دقت توجه بر روی آرم آن میسر خواهد بود.

 اما راه اندازی سامانه صیاد توسط بانک مرکزی یکی از راههای است که بانک مرکزی برای اعتبار بخشی به چک انجام داده و می‌بایست دیگر سامانه های مجهز در بانک مرکزی نیز به موازات سامانه صیاد به روز رسانی شود.

سامانه صیاد ارتباط تنگاتنگ و موازی با سامانه چکاوک دارد و به همین علت نیز بانک مرکزی اعلام کرده است که چک های غیر صیادی از شهریورماه پذیرش نخواهند شد.

 به همین جهت نیز بسیاری از بانک‌ها و موسسات مالی و اعتباری از پذیرش چک های غیر صیادی مشتریان که تاریخ آن از شهریورماه سال جاری به بعد می باشد اجتناب می کنند.

یکی از بانک‌های خصوصی تاریخ دقیق عدم پذیرش چک های غیر صیادی را چهارم شهریور ماه اعلام کرده است و به مشتریان اعلام می کند که چک های غیر صیادی پس از تاریخ فوق را میبایست تعویض کنند.
https://akhbarbank.com/vdcb8wb0.rhbgzpiuur.html
تازه ترین اخبار