۰
۱
سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به طلب ۱۲۰۰ هزار میلیارد توانی جاری و غیرجاری بانک ها تا پایان ۹۶ گفت: با توجه به عدم افزایش سرمایه بانکها توسط دولت،بازگشت معوقات، قدرت نقدینگی و تسهیلات دهی بانک ها را بیشتر می کند.
به گزارش اخبار بانک، رحیم زارع با اشاره به معوقات کلان بانکی برخی افراد به خانه ملت گفت: تا پایان سال 96 مطالبات غیرجاری بانک ها 130 هزار میلیارد تومان و مطالبات جاری 1070 هزار میلیارد تومان بوده و در ستاد تدابیر ویژه اقتصادی کمیته ای فرادستگاهی متشکل از بانک مرکزی، دادسرای جرایم پولی و بانکی، دادستانی، دیوان محاسبات، سازمان ثبت املاک و اسناد، وزارت اطلاعات و وزارت اقتصاد برای رسیدگی به مطالبات عمده تشکیل شده و بدهکاران را به قوه قضاییه معرفی می کند.

وی با اشاره به اینکه محوریت این کمیته با بانک مرکزی است، ادامه داد: بانک مرکزی تاکنون تعدادی از افرادی که تسهیلات گرفته و مطالبات عمده بر گردن آنها است را معرفی کرده که در دست بررسی است. کمیسیون اقتصادی برای وصول این مطالبات همراه با وزارت اقتصاد و بانک مرکزی اقداماتی انجام می دهد که در این باره بانک مرکزی تاکنون خوب عمل کرده و برخی از بدهکاران عمده را معرفی کرده است. قوه قضاییه نیز پرونده این افراد را در اولویت قرار داده و به آن رسیدگی می کند که نتیجه آن بازگشت سرمایه به بانک ها است.

زارع با بیان اینکه بازگشت این معوقات می تواند سبب رونق فضا کسب و کار شود، تصریح کرد: با بازگشت معوقات قدرت نقدینگی و تسهیلات دهی بانک ها بیشتر شده و با توجه به اینکه دولت سرمایه بانک ها را افزایش نمی دهد می توانند با این افزایش نقدینگی راحت تر به حوزه تولید ملی و داخلی کمک کنند.
 
https://akhbarbank.com/vdca6ani.49nwi15kk4.html
مشاهده نظر مخاطبان
خلیلی
Iran, Islamic Republic of
ای آقای زارع من تعجب می کنم از شما من بدبخت در صندوق کار آفرین 8ملیون وام گرفتم حالا 9600دادم امروز یارانه 4نفر را براشته اند و مگین 4ملیون دیر گرد داری من تعجب از من روستایی 4ملیون را رئیس کار آفرین میتوانه بگیره و یارانه بدبخت ها را کم کنه و گردن گلفت ها را نه .من یکی ماندم که حتما کاسه ای زیر نیم کاسه است
تازه ترین اخبار