۰
پنجشنبه ۳ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۳۰

ورود بلاک چین به عرصه بانکداری

بانک میتسوبیشی ژاپن اعلام کرد با همکاری یک شرکت آمریکایی تا سال ۲۰۲۰ پرداخت با تکنولوژی بلاک چین را فعال می کند که باعث سریع تر و کم هزینه تر شدن تراکنش ها خواهد شد.
به گزارش ایسنا به نقل از اینوستوپدیا، این بانک که چهارمین بانک بزرگ جهان محسوب می شود برای تسریع در یک میلیون تراکنش بانکی خود در هر ثانیه رو به تکنولوژی بلاک چین خواهد آورد. این در حالی است که ارزهای مجازی کنونی می توانند تا ۱۰ تراکنش در هر ثانیه پاسخگو باشند و این بدان معناست که این بانک ژاپنی احتمالا مجبور به توسعه ارز مجازی خود خواهد شد.  

آکامایی لبس- کارشناس تکنولوژی- گفت: خدمات جدید بهتر از روش های سنتی پرداخت آنلاین است و این می تواند آغازی بر تراکنش های میکرو باشد.

بانک میتسوبیشی یکی از بزرگ ترین بانک های جهان و بزرگ ترین بانک ژاپن است که در سال ۲۰۰۶ تاسیس شد و در حال حاضر سرمایه ای در حدود ۳.۶ تریلیون دلار دارد. خدمات این بانک شامل وام های سندیکایی، سرمایه گذاری، تامین مالی شرکت ها، کمک هزینه های مربوط به املاک و کسب و کار، وام های مختلف، تامین مالی زنجیره های تامین، تامین مالی خرید کشتی، مدیریت وجوه نقد، تراکنش های بانکی و فعالیت در بازار سرمایه است.

نخستین بار یک روزنامه ژاپنی به نام "مانیچی" خبر از عرضه ارز دیجیتالی توسط این غول مالی ژاپنی داده بود. این بانک هم چنین سرمایه گذاری زیادی در بازارهای ارزهای دیجیتالی آمریکا کرده است.
https://akhbarbank.com/vdchz6n-.23nvxdftt2.html
تازه ترین اخبار