۰
شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۲۸

تقویت 162 واحدی شاخص کل بورس

معامله‌گران بورس تهران همزمان با نوسان قیمت جهانی نفت خام دربازارهای جهانی در حالی امروز شاهد پیشرو شدن گروه پالایشی‌ها بود که تک سهم‌های کوچک گروه فلزات اساسی نیز برای نوسان‌گیران جذاب شد.
به گزارش اخبار بانک، شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران (تدپیکس) در پایان معاملات امروز شنبه 29 اردیبهشت ماه 97 با افزایش 162 واحدی روی رقم 95 هزار و 103 واحد ایستاد.

شاخص کل هم ‌وزن اما با افزایش 110 واحدی عدد 17 هزار و 237 واحد را به نمایش گذاشت.شاخص سهام آزاد شناور نیز با افزایش 216 واحدی به رقم  101 هزار و 603 واحد دست یافت.

شاخص بازار اول اما در حالی با افزایش 127 واحدی به رقم 67 هزار و 741 واحد دست یافت که شاخص بازار دوم با افزایش 283 واحدی عدد  201 هزار و 539 واحد را به نمایش گذاشت.

امروز همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) نیز با افزایش 9 واحدی روی رقم یک هزار و 107 واحد ایستاد.

بر اساس این گزارش، امروز معاملات سهام در نماد معاملاتی پالایش نفت بندر عباس با 47 واحد ، فولاد خوزستان با 43 واحد و پالایش نفت اصفهان با 36 واحد افزایش بیشترین تأثیر مثبت را بر برآورد شاخص کل بورس به نام خود ثبت کردند.

در مقابل، معاملات سهام در نماد معاملاتی شرکت‌های ارتباطات سیار ایران با 43 واحد، گروه مدیریت سرمایه گذاری امید با 20 واحد وصنایع پتروشیمی خلیج فارس با 17 واحد کاهش  بیشترین تاثیرمنفی را در محاسبه این نماگر به دوش کشیدند.

به گزارش فارس، ارزش کل معاملات امروز بورس تهران در حالی به بیش از 184 میلیارد تومان نمایش داده شد که ناشی از دست به دست شدن بیش از 859 میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله طی 57 هزار و 13 نوبت داد و ستد بود.

بیشترین ارزش معاملات در بورس تهران شامل معاملات کد به کد آسان پرداخت پرشین،معامله درون گروهی صندوق درآمد ثابت امین یکم  و اوراق مشارکت شهرداری مشهد بوده است.

طی معاملات امروز نماد معاملاتی شرکت‌های دارویی لقمان، مدیریت سرمایه‌گذاری امید، تولید مواد اولیه داروپخش، تولید محورخودرو، سیمان بجنورد، آلومینیوم ایران، فولاد هرمزگان جنوب، داروسازی زاگرس فارمدپارس، بهپاک، آهن و فولاد ارفع،‌گروه فن‌آوا، ساینا، سایپا دیزل، حمل و نقل بین‌المللی خلیج فارس، آلومراد، سرمایه‌گذاری مسکن الوند، از سوی ناظر بازار سهام متوقف و در مقابل نماد معاملاتی شرکت‌های ایرکاپارت صنعت، بانک سین،ا گروه دارویی برکت،رینگ‌سازی مشهد، سرمایه‌گذاری و توسعه خوزستان، حق تقدم خرید سهام بازرگانی و تولید مرجان کار، بیمه میهن و حق تقدم خرید سهام آن، کارخانجات تولیدی پلاستیران، کشت و دام گلدشت نمونه اصفهان،‌ پتروشیمی زاگرس، قراردادهای اوراق اختیار خرید و فروش تبعی سهام برکت، فرآوری مواد معدنی ایران، چرخشگر، سیمان ارومیه، دوده صنعتی پارس، تجهیز نیروی زنگان، بیمه آسیا، حق تقدم خرید سهام تولید فیبر ایران و سرمایه‌گذاری مسکن الوند، بازگشایی شدند.

بر اساس این گزارش امروز در بازار2 بورس تهران که به معاملات درون گروهی سهامداران عمده اختصاص دارد، کمتر از 60 میلیون سهم  بانک گردشگری به ارزش بیش از 5 میلیارد تومان با معاملات انتقالی میان سهامداران عمده روبرو بود. در سرمایه‌گذاری غدیر امام 46 میلیون سهم به ارزش کمتر از 5 میلیارد تومان به کدهای درون گروهی سهامدار عمده انتقال یافت.

معاملات انتقالی امروز در بیمه سینا نیز با جابجایی کمتر از 15 میلیون سهم به ارزش بیش از یک و نیم میلیارد تومان از سهامداران عمده ادامه یافت. همچنین 10 و نیم میلیون سهم آسان پرداخت پرشین به ارزش بیش از 17 و نیم میلیارد تومان به کدهای درون گروهی سهامدار عمده انتقال یافت. 10 میلیون سهم فولاد مبارکه اصفهان نیز به ارزش بیش از 2 و نیم میلیارد تومان به کدهای درون گروهی بازار گردان این سهم جابجا شد.

همچنین 7 میلیون سهم ملی صنایع مس ایران به ارزش بیش از یک و نیم میلیارد تومان با معاملات درون گروهی همراه شد. در گروه فن‌آوا نیز امروز بیش از 3 و نیم میلیون سهم به ارزش کمتر از یک میلیارد تومان با معاملات انتقالی میان سهامداران عمده همراه شد و در نهایت سه میلیون سهم شرکت ارتباطات سیار ایران به ارزش بیش از 4 میلیارد تومان به کدهای درون گروهی انتقال یافت.

بر اساس این گزارش امروز بازار سهام در حالی معاملاتی کم حجم را در اغلب گروه‌های پیشروی بازار به نظاره نشست که گروه خودرویی‌ها در محدوده صفر تابلو شاهد تحرک معامله‌گران با معاملات پرحجم و ناپایدار بود.

این در حالی است که امروز سرمایه‌گذاری سایپا در آستانه برگزاری مجمع عادی سالیانه  سهامداران شاهد معاملاتی پرحجم همزمان با شکل‌گیری صف خرید ناپایدار سهام است.

در گروه پالایشی‌ها امروز همزمان با ثبت رکورد جدید برای نفت خام در بازارهای جهانی، تحرک خریداران سهام، با پیشرو شدن تک سهم‌های کوچک این گروه در کانون توجه معامله‌گران بازار بود.

همزمان با افزایش انتظارها برای رونمایی از نفت صد دلاری در بازارهای جهانی، تک‌سهم‌های کوچک گروه فلزات اساسی برای بورس بازها جذاب‌تر شده است. در گروه فلزات اساسی نماد معاملاتی آلومینیوم ایران در حالی بر اساس دستورالعمل جدید توقف بازگشایی نمادهای معاملاتی به منظور افشای اطلاعات با اهمیت متوقف شده که روند معاملات سهام در این نماد معاملاتی بخصوص علامت سوال‌های بسیاری را نسبت به عملکرد سازمان بورس و اوراق بهادار مطرح کرده است.

اصلی‌ترین ابهام در این زمینه نحوه قطعیت معامله بلوک 19 و نیم درصدی سهام آلومینیوم ایران از سوی صندوق کارکنان فولاد است که علیرغم انتشار آگهی عرضه آن در اسفند پارسال و انجام این معامله در 15 اسفند 96 اما شروط معامله از جمله قطعیت آن پس از گذشتن 9 روز کاری، تبدیل به 26 روز کاری پس از انجام معامله شده است. بی‌آنکه سازمان بورس در خصوص نحوه رعایت مقررات اشاره‌ای داشته باشد.
 
https://akhbarbank.com/vdcawini.49nwo15kk4.html
تازه ترین اخبار