۰
چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۰۸:۳۵

خودروسازان و مشکل پذیرش چکهای غیر صیادی مشتریان

خودروسازان با ورود چک‌های صیادی به بازار مشکلات زیادی را متحمل خواهند شد.
خودروسازان و مشکل پذیرش چکهای غیر صیادی مشتریان
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری اخبار بانک، از چند روز پیش که بانک مرکزی اعلام کرده چکهای غیر صیادی از شهریور ماه قابل پذیرش نیست از هم اکنون بسیاری از فروشندگان و بنگاه‌های تولیدی به تکاپو افتاده اند.

البته هنوز مشکلات زیادی برای آنها به وجود نیامده و به نظر می‌رسد با نزدیک شدن به موعد شهریورماه و عدم پذیرش چک های غیر صیادی در سامانه چکاوک اعتراضات نسبت به این تصمیم بانک مرکزی نیز افزایش پیدا کند.

 از جمله شرکت ها و بنگاه هایی که با معضل عدم پذیرش چکهای غیر صیادی روبرو خواهد بود شرکت های خودروسازی هستند که معمولاً خودروهای لیزینگی خود را در سررسیدهای دو و سه ساله به مشتریان می فروشند.

 شرکت های خودروساز معمولاً حدود ۳۰ درصد از مبلغ قیمت خودرو را در ابتدا از مشتری گرفته و سپس به فاصله هر چهار تا شش ماه از مشتریان چک دریافت می کنند.

 حال اگر خودرو سال گذشته به فروش رسیده و یک چک وصول شده باشد، در سررسیدهای های بعدی چک های سابق در سامانه چکاوک بانک مرکزی قابل وصول نیست و شرکت خودروساز باید برای تعویض چک ها به مشتریان فراخوان بدهند.

از آنجا که چکهای غیر صیادی با سررسیدهای بیش از شش ماه بسیار زیاد است پس باید منتظر اعتراضات و درخواستهای بیشتر شرکت ها و بنگاه ها برای تمدید مورد شهریور ماه پذیرش چک های غیر صیادی در بانک ها باشیم.
https://akhbarbank.com/vdcfjvdv.w6dxxagiiw.html
تازه ترین اخبار