۲۲۴ میلیارد تومان سفته و برات برگشت خورد

25 ارديبهشت 1397 ساعت 12:49

در پایان سال گذشته حدود ۲۲۴ میلیارد تومان سفته برات برگشت خورده است.


به گزارش اخبار بانک به نقل از ایسنا، سفته و برات دو سند تجاری برای پرداخت مبلغی در وجه افراد است و هرچند این اسناد در مقایسه با چک کاربرد کمتری دارند اما به هر حال در شبکه بانکی مورد استفاده کاربران قرار می‌گیرند. آخرین آمارها از مبادلات سفته و برات نشان می‌دهد که در پایان سال گذشته بالغ بر ۴۷.۶ میلیارد تومان از این دو سند در تهران فروخته شده که در مقایسه با سال ۱۳۹۵ مبادلات آن حدود ۷.۸ درصد افزایش دارد.

جریان مبادلات سفته و برات در سال گذشته از این حکایت دارد که حدود ۸۹۰۰ برگ از این اسناد بانکی به مبلغی نزدیک به ۲۲۴ میلیارد تومان واخواست شده است. در این دوره تعداد سفته و برات برگشت خورده هفت درصد کاهش و مبلغ آن حدود ۱.۴ درصد در مقایسه با سال ۱۳۹۵ افزایش دارد. همچنین شاخص متوسط مبلغ یک برگ سفته و برات واخواست شده حدود ۱۰۹.۱ بوده که نسبت به سال قبل از آن ۹ واحد افزایش دارد.

اما در رابطه با مبادلات چک به عنوان دیگر سند بانکی باید یادآور شد که آخرین آمارها به بهمن ماه سال گذشته برمی‌گردد که نشان می‌دهد حدود ۹ میلیون  و ۶۰۰ هزار فقره چک مبادله شده که نسبت به دی ماه تا ۰.۲ درصد کاهش داشته است. حجم چک‌های مبادله‌ای نیز حدود ۷۳ هزار میلیارد تومان است که رشد ۹.۹ درصدی دارد. از مجموع چک‌های مبادله شده هشت میلیون و ۲۰۰ هزار فقره (۵۸ هزار میلیارد تومان) وصول و یک میلیون و ۴۰۰ هزار فقره (۱۴ هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان) برگشت خورده است.

آمار بانک مرکزی از روند تغییرات سفته برات واخواست شده از سال ۱۳۸۶ تا پایان ۱۳۹۶


کد مطلب: 60595

آدرس مطلب :
https://www.akhbarbank.com/news/60595/۲۲۴-میلیارد-تومان-سفته-برات-برگشت-خورد

پایگاه خبری تحلیلی اخباربانک
  https://www.akhbarbank.com