هشدار نسبت به خرید و فروش ارز در طلافروشی‌ها

22 ارديبهشت 1397 ساعت 18:20

اتحادیه طلا و جواهر تهران با صدور اطلاعیه‌ای به طلا فروشی‌هایی که مبادرت به خرید و فروش ارز می‌کنند، هشدار داد.


به گزارش اخبار بانک، اتحادیه فروشندگان و سازندگان طلا، جواهر، نقره و سکه تهران در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: پیرو تصمیمات مورخ ۱۳۹۱.۰۱.۲۰ ستاد اقتصادی دولت مبنی بر یکسان سازی نرخ ارز و اطلاعیه بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران و نامه واصله از اتاق اصناف تهران مبنی بر اطلاع‌رسانی موارد مرتبط با پیشگیری و مقابله با قاچاق ارز، موارد ذیل جهت اطلاع همکاران اعلام می‌شود:

۱. براساس بند (خ) ماده ۲ قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز، هرگونه خرید و فروش ارز خارج از سیستم بانکی و صرافی‌های مجاز قاچاق محسوب می‌شود. بنابراین هر گونه خرید و فروش ارز اعم از نقد و حوله‌ای ازجانب دلالان و دست فروشان ارز، واحدهای غیرمجاز فعال در مبادلات ارزی (اعم از واحدهای صنفی طلا و سکه فروش، عتیقه فروش و...) ممنوع است. بدیهی است نهادهای ذیصلاح ( اعم از سازمان تعزیرات حکومتی و مراجع قضایی) با همکاری نیروی انتظامی و سایر ضابطین دادگستری به تخلفات و جرایم ارتکابی بر اساس قوانین و مقررات از جمله قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز رسیدگی خواهند کرد.

۲. میزان ارز قابل نگهداری از جانب هر شخص بر اساس دستورالعمل صادره از سوی بانک مرکزی در تاریخ ۲۱ فروردین ۱۳۹۶ حداکثر ۱۰ هزار یورو یا معادل آن به سایر ارزها بوده و در صورت کشف میزان بیش از آن در اختیار هر شخص، با مرتکب بر اساس قانون برخورد خواهد شد.

۳. تمامی اشخاصی که سابقا اقدام به خرید ارز به صورت اسکناس کرده‌اند و در تاریخ صدور این اطلاعیه بیش از ۱۰ هزار یورو با معادل آن ارز در اختیار دارند، باید حداکثر تا پایان ماه جاری نسبت به سپرده گذاری ارز در بانک‌های مزبور با فروش آن به بانک اقدام کنند. بر اساس بخشنامه مورخ ۱۳۹۶.۱۲.۲۹ بانک مرکزی، در صورت سپرده‌گذاری ارزی در بانک‌ها، سود ارزی بر اساس مقررات بانک مرکزی به سپرده‌های مزبور پرداخت خواهد شد و بازپرداخت اسکناس به سپرده‌گذاران ارزی در صورت مطالبه آنها تضمین می‌شود.
 


کد مطلب: 60503

آدرس مطلب :
https://www.akhbarbank.com/news/60503/هشدار-نسبت-خرید-فروش-ارز-طلافروشی-ها

پایگاه خبری تحلیلی اخباربانک
  https://www.akhbarbank.com