۰
۹
يکشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۰۷:۵۱

چهار اشتباه اقتصادی دولت که مردم تاوانش را دادند

در سایه برخی تصمیمات عجولانه و حتی اشتباه دولت، مردم ناچار شدند که تاوان آن را بپردازند.
چهار اشتباه اقتصادی دولت که مردم تاوانش را دادند
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری اخبار بانک، تیم اقتصادی دولت دوازدهم در چند ماه گذشته اشتباهاتی را انجام داده است.

 متاسفانه این اشتباهات، هزینه های بسیار زیادی بر مردم عادی تحمیل کرده است.هزینه ای که در قالب گرانی انواع و اقسام کالا و خدمات خود را نشان داده است.

نخست؛ طرح پیش فروش سکه از جمله این اشتباهات بوده است که حدود یک میلیون سکه به قیمت یک میلیون و ۶۰۰ هزار تومان پیش فروش شده است در حالی که قیمت کنونی سکه بیش از دو میلیون و پنجاه هزار تومان رسیده است.

اختلاف قیمت سکه در پیش فروش و بازار قطعاً از جیب مردم پرداخت خواهد شد و البته بانک مرکزی به سرعت متوجه اشتباه خود شد و جلوی آن را گرفت.

دوم؛ دیگر اشتباه دولتی‌ها را می توان مجوز افتتاح حساب ۲۰ درصدی برای مدت دو هفته اشاره کرد که به جرأت می‌توان گفت هیچ ثمری برای ثبات اقتصادی کشور نداشت و تنها بانک ها را مقروض تر کرد.

 بانک مرکزی اعلام کرده بود ما به التفاوت نرخ ۱۵ تا ۲۰ درصدی که بانکها به سپرده گذاران پرداخت می کنند را پرداخت خواهد کرد.

 تصور کنید که قرار است بانک مرکزی به مجموع سپرده های ۲۰ درصدی جمع آوری شده مابه التفاوت ۵ درصدی پرداخت کند که خود عدد شگفت انگیزی خواهد شد.

 سوم؛ طرح سپرده ارزی با نرخ سود ۵ درصد نیز دیگر اشتباه دولت بوده است که بانک مرکزی اعلام کرده بانک‌ها و موسسات اعتباری به هر میزان که سپرده ارزی را جذب کنند، سود سپرده ۵ درصدی را به آنها پرداخت خواهد کرد.

 چهارم؛ پرداخت بدهی های موسسات اعتباری و تعاونی اعتباری های غیرمجاز از خزانه دولت نیز از دیگر اشتباهات تیم اقتصادی دولت است که متاسفانه بیش از ۱۰ هزار میلیارد تومان هزینه را بر کشور تحمیل کرد.

این در حالیست که از چندین سال پیش همواره دستگاه‌های نظارتی و نیز بانک مرکزی مردم را از سپرده گذاری در بانکها و موسسات اعتباری غیرمجاز برحذر داشتند.

حال باید تاوان طمع سودجویان و اشتباهات دولت را مردم ایران پرداخت کنند.
https://akhbarbank.com/vdccs1qe.2bqx18laa2.html
مشاهده نظر مخاطبان
حمید
Iran, Islamic Republic of
با سلام همیشه مردم تاوان ناتوانی تیم اقتصادی دولت را پرداخته اند. این افراد حاضر به عذرخواهی و استعفا هم نیستند.چون وضعیت مالی و حقوقی خودشان عالیست.
Iran, Islamic Republic of
تمام این زیانهای بعمل آمده ناشی از اجرای سیاستهای غلط در حوزه سیاست و اقتصاد است که هر کدام حاصل بی کفایتی مسئولینی هست که با حقوقهای کلان و نجومی شیره جان مردم را میمکند و نیز همیشه از مردم طلبکار نیز هستند که ما چنین و چنان کردیم واقعا که باید تاسف خورد به حال و روزمان و وضعیت اقتصادی بد کشورمان در ضمن درخصوص پرداخت بدهی موسسات مالی و ساماندهی کردن این موسسات به مردم باید گفت که مسئول اصلی بوجود آمدن این موسسات در درجه اول خود بانک مرکزی بوده و تمام این بدبختیهای بوجود آمده برای مردم و سپرده گذاران مظلوم که تمام هست و نیستشون را از دست دادند بانک مرکزی هست و اون پرداخت جزیی هم که به سپرده گذاران شده کمترین کاری بود که میتونستند انجام بدهند و باید تا پرداخت کامل اصل وسود سپرده مردم ادامه پیدا کند
حسین
Iran, Islamic Republic of
عزیز دلم گه طمع کردی رفتی تو این موسسات حساب باز کردی... هر چیزی تاوانی داره
امین
Iran, Islamic Republic of
دقیقا یعنی اینکه قرض مردمو پرداخت کردن اشتباه بود؟ بانک غیر مجازو بانک مرکزی باید جلوشو بگیره نظارت کار مردم نیس که!!!!! یه قصابی آدم بخواد باز کنه باید از هزار جا اجازه بگیره! عجب حرفایی میزنین!
احمد
United Arab Emirates
چرا همش از ضرر دولت میگید چرا نمیگید که سکه ای که یک و ششصد فروختن به ملت محاسبه قیمتش باید با ارز 4200 تومنی باشه نا با ارزی که میگن قاچاق هست مگه خودشون طلا رو با اارز قاچاق وارد میکنن اینو محاسبه کن که حدود 7 یا 8 میلیون سکه فروختن با قیمتی که محاسبه اش ارز قاچاق بوده. حالا ببین چه سودی عایدی دولت شده
Germany
همانطوری که همه مقامات دولت و مجلس و بانک مرکزی بارها اذعان کرده اند در مورد موسسات اعتباری پول کسر شده ای که به سپرده گذاران پرداخت شده در ازای تصرف اموال و املاک این موسسات توسط بانک مرکزی و قوه قضاییه بوده. هیچ پول بدون پشتوانه یا از جیب سایر مردم پرداخت نشده. این چه عدالتیست که بجای مسببان اصلی یعنی صاحبان موسسات که با داشتن مجوز از نهادهای قانونی مثل وزارت تعاون و "تحت نطارت بانک مرکزی" سالیان متمادی سرمایه زندگی مردم را جذب میکردند، سپرده گذاران بیگناه تا سرحد نابودی تنبیه میشوند.
حسین
United States
پیشنهادتون چیه مثلا میزاشت قیمت میرفت بالاتر،یا اینکه فقط نظاره گر باشه. ما تو کشور صنعتی زندگی نمیکنیم که مکانیسمهای کشور های صنعتی رو تو کشورمون اجرا کنیم،با این روشها فقط اقتصاد کشورمون کاملا نابود خواهد شد،این روشها فقط و فقط بنفع یک عده سودجو ،..همین.صنعتی شدن با یک روز و دوروز حل نمیشه.یک روز نشستیم 5درصد سودارو اوردیم پایین،بعدش دیدیم دلار قیمتش چی شد،سکه اون وضعیت،...تورمم،بیکاری ،،همه این مسايل در تصمیمات اقتصادی نادرست،و عدم درک درست از مفهوم اقتصاد کشورمون.سایتتون کاملا داره فقط و فقط افکار یکسری از افراد رو تبلیغ میکنه.امیدوارم مردم ایران روزی بهترین شرایط اقتصادی رو تجربه کنن و توسعه اقتصادی همراه با رفاه تو زندگیشون حس کنن.یا علی
مهران
Romania
چرا دولت از وقتی که 5 سال است سر کار امده جلوی کار موسسات مالی را نگرفت ؟!!!!!!!!! چون این موسسات پول مردم بیچاره ایران را که با زحمت چندین ساله بدست اورده بودند در بانکهای دولتی سپرده میکرد و دوبت هم سود کلانی به جیب میزد حالا که این موسسات مجاز و غیر مجاز ورشکست شده اند دولت نمی خواهد گتاه و اشتباه خود را بپذیرد و پول مردم بینوای ایران که قشر زحمتکشی هم هستند راپس دهد ..
حسین
Iran, Islamic Republic of
اون عده ای که طمع 5 6 درصد بیشتر سود موسساتو کردن و اون موقعی که سود میکردن بقیه ملتو احمق میدونستن که پولشونو تو این موسسات نمیذارن، اون موقع فک نکردن چجوری داره اون موسسه سود بالاتر میده؟؟؟!!! یکم فقط فکر کافی بود
تازه ترین اخبار