۰
۲
دوشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۰۸:۲۲

توقف پیش فروش سکه قابل پیش بینی بود

با توجه به افزایش قیمت سکه به بالای ۲ میلیون تومان توقف پیش فروش سکه کاملا قابل پیش بینی بود.
توقف پیش فروش سکه قابل پیش بینی بود
 به گزارش خبرنگار اخبار بانک، بانک مرکزی از چند ماه پیش به تصور اینکه با اجرای طرح پیش فروش سکه می‌تواند قیمت سکه را کاهش دهد، اقدام به پیش فروش سکه در سررسید های یک ماهه، سه ماهه، شش ماه، نه ماهه و بالاتر کرد.

 پیش فروش یک ماهه سکه به قیمت کمتر از یک میلیون و ششصد هزار تومان در حالی آغاز شد که در آن روزها قیمت سکه بهار آزادی حدود یک میلیون و ۷۵۰ هزار تومان بود که البته جذابیتی نیز برای شهروندان داشت.

 اما رفته رفته قیمت سکه بهار آزادی بالاتر رفت و پس از گذر از یک میلیون و ۸۰۰ هزار تومان بانک مرکزی بلافاصله پیش فروش سکه یک ماهه را متوقف کرد.

 چند روز پس از آن نیز با فزایش مجدد قیمت سکه طرح پیش‌فروش سه ماهه نیز متوقف و تنها طرح پیش‌فروش سکه ۶ ماهه و بالاتر برای مشتریان انجام می‌شد.

اما در طی چند روز گذشته قیمت سکه بهار آزادی افزایش سرسام آوری را داشت و به بیش از دو میلیون تومان نیز رسید که بلافاصله بانک مرکزی اقدام به توقف پیش فروش سکه شش ماهه کرد.

 حال تنها طرح جذاب پیشرو برای مشتریان طرح پیش فروش سکه ۹ ماهه به مبلغ یک میلیون و ۴۱۰ هزار تومان ونیز یکساله به قیمت یک میلیون و ۳۵۰ هزار تومان که این طرح ها نیز شب گذشته با تصمیم ناگهانی بانک مرکزی متوقف شد.

با توجه به قیمت کنونی سکه که بالای ۲ میلیون تومان رسیده است به هیچ عنوان پیش فروش سکه ۹ ماهه به مبلغ حدود یک میلیون و ۴۰۰ هزار تومان عقلانی نبوده و به نظر می‌رسد بانک مرکزی نیز متوجه اشتباه خود شده است.

 به همین دلیل نیز بانک مرکزی تنها یک روز پس از پایان طرح پیش فروش ۶ ماهه دیگر طرح های پیش فروش سکه از جمله ۹ ماهه و یکساله و ۲ ساله را نیز متوقف کرد.
https://akhbarbank.com/vdcivpaq.t1aur2bcct.html
برچسب ها: پیش فروش سکه سکه
مشاهده نظر مخاطبان
علی
Netherlands
اکثر خریدها مربوط به خودشان است
کارشناس مالی
United States
البته اقتصاد مقاومتی یعنی همین..!!!!
تازه ترین اخبار