۱
۳
توقف پیش فروش یک ماهه و سه ماهه سکه بهار آزادی توسط بانک مرکزی، موجب افزایش بی اعتمادی مردم نسبت به وعده های مسوولان می شود.
توقف پیش فروش یک و ۳ ماهه سکه موجب بی اعتمادی می شود
 به گزارش خبرنگار پایگاه خبری اخبار بانک، هفته گذشته بانک مرکزی بدون اطلاع قبلی پیش فروش یک ماهه سکه بهار آزادی را متوقف کرد.

 همچنین روز گذشته نیز به طور ناگهانی پیش فروش سکه بهار آزادی با سررسید سه ماهه متوقف شد.

 محدودیت های خط تولید سکه های طلا در ضرابخانه بانک مرکزی دلیل توقف پیش فروش سکه عنوان شده است.

 این در حالی است که پیش از این شایعاتی مبنی بر عدم توانایی دولت برای ارائه سکه در سررسید های ذکر شده عنوان شده بود که بانک مرکزی این شایعات را تکذیب کرده بود.

 حال با توجه به اینکه دولت پیش فروش سکه یک ماهه و سه ماهه را بدون اطلاع قبلی متوقف کرده است به نظر می‌رسد مجدداً بازار شایعات در زمینه عدم توانایی دستگاههای ذیربط برای تحقق وعده ها داغ شود.

 توقف پیش فروش سکه از آنجا خطرناک است که زمینه بی اعتمادی مردم را مهیا می سازد.از سوی دیگر سرمایه های سرگردان موجود در بازار پس از سکه به سمت بازارهای دیگر چون اوراق تسه و غیره خواهد رفت که موجب افزایش قیمت آنها و رونق دلالی می شود.

 از آنجا که تا زمان سررسید سکه های یک ماهه حدود سه هفته دیگر باقی مانده است خوب بود بانک مرکزی در این مدت با خرید سکه از بازار در سررسید مقرر به وعده خود جامه عمل می‌پوشاند و قطعاً با این کار حباب سکه و خرید و فروش آن کاهش می یافت.
https://akhbarbank.com/vdcg3z93.ak9zn4prra.html
مشاهده نظر مخاطبان
Italy
اصلا بانک مرکزی اینقدر سکه و طلا نداره - بی اعتمادی داره همه جا رو میگیره
بی اعتمادی به حرفهای مسئولان که دائم حرفاشون و عوض میکنن
بی اعتمادی به موسسات و بانک ها
بی اعتمادی به عدم ثبات نرخ ارز
Iran, Islamic Republic of
بجای آنکه سکه روزفروش شود تا اثر کاهش قیمت در بازار تسریع شود مدت تحویل آن طولانی تر میشود یعنی هم از ذخایر بانک مرکزی کاسته میشود هم برخی سودجویان به سودشان میرسند و هم تعدیلی در بازار بوجود نمیاید در سالهای قبل بانکها سکه را همانوقت تحویل میدادند
ثامن
Iran, Islamic Republic of
بهتر است بانک مرکزی برای هر طرح پیش فروش مهلتی تعیین کند و اگر ظرفیت باقی بود مهلت را تمدید کند تا بی اعتمادی بوجود نیاید.
تازه ترین اخبار