۰
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۳۴

پیش فروش سه ماهه سکه هم بسته شد

بعد از توقف پیش فروش سکه در سررسید یک ماهه بانک مرکزی از امروز پیش فروش در سررسید سه ماهه را نیز متوقف کرد.
پیش فروش سه ماهه سکه هم بسته شد
به گزارش اخبار بانک به نقل از ایسنا، در اواخر هفته گذشته بانک ملی به عنوان کانال اجرای طرح پیش فروش سکه از ثبت نام موعد یک ماهه خودداری و دلیل آن را دستور بانک مرکزی اعلام کرد. هر چند که در همان زمان اخباری در رابطه با توقف پیش فروش سررسید سه ماهه نیز وجود داشت اما عملی نشد تا اینکه امروز (یکشنبه) شعب بانک ملی با دستور بانک مرکزی ثبت نام برای پیش فروش سکه در موعد سه ماهه را نیز متوقف کردند.

اخیرا رحیمی - مدیرکل ریالی و نشر بانک مرکزی- دلیل توقف پیش فروش در برخی سررسیدها را برنامه‌ریزی برای تولید سکه‌های پیش فروش شده دانست و اعلام کرد که با توجه به اهمیت تعهداتی که برای تولید سکه‌های پیش فروش وجود دارند باید در تولید و توزیع آن کیفیت سکه‌های تولیدی و اعتماد مردم به سکه بانک مرکزی مورد توجه قرار گرفته از این رو با توجه به محدودیت‌هایی که در خط تولید سکه‌های طلا در ضرابخانه وجود دارد، سررسیدهایی که ظرفیت آنها پر می‌شود، متوقف خواهد شد.

بر این اساس تا امروز همزمان با دوم اردیبهشت ماه پیش فروش سکه در سر رسید یک ماهه و سه ماهه متوقف بوده و سایر سر رسیدها برقرار است. نرخ ها در سر رسیدها از این قرار است که سکه تحویل یک ماهه یک میلیون و ۵۹۰ هزار تومان، سه ماهه یک میلیون و ۵۴۰ هزار تومان، شش ماهه یک میلیون و ۴۷۵ هزار تومان، نه ماهه یک میلیون و ۴۱۰ هزار تومان، یک ساله یک میلیون و۳۵۰ هزار تومان، ۱۸ ماهه یک میلیون و ۲۴۵ هزار تومان و ۲۴ ماهه یک میلیون و ۱۱۶ هزار تومان.

پیش فروش سکه طرحی است که بانک مرکزی از بهمن ماه سال گذشته در قالب بسته سیاستی خود برای کنترل بازار ارز و هدایت نقدینگی به سمت شبکه بانکی به اجرا درآورد. در ابتدای امر فروش قطعی نبود و در دو سررسید شش ماهه و یک ساله برگزار شد که در زمان خرید یک میلیون دریافت و مابقی در هنگام تحویل بر اساس نرخ روز تسویه می‌شد. سود خریدار از محل تخفیف چهار درصدی به سر رسید شش ماهه و ۹ درصدی در یکساله پرداخت می‌شد که با استقبالی همراه نبود. در کمتر از سه هفته شرایط تغییر کرد و فروش قطعی شد با سر رسید شش ماهه با نرخ یک میلیون و ۳۰۰ هزار تومان و یکساله با یک میلیون و ۴۰۰ هزار تومان. این نرخ‌ها در ادامه تغییر و سر رسیدهای جدید بعد از یکسان سازی نرخ ارز ( ۲۰ فروردین) اضافه شد.
https://akhbarbank.com/vdcep78p.jh87xi9bbj.html
برچسب ها: پیش فروش سکه سکه
تازه ترین اخبار