۰
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۲۷

جک S3 بخرم یا ام وی ام X33s؟

جک S3 بخرم یا ام وی ام X33s؟
در این هفته، خودروهای جک S3 و ام‌وی‌ام X33s را برای مقایسه در نظر گرفتیم که در ادامه ویژگی های هرکدام را به طور مختصر شرح می‌دهیم.
جک S3 بخرم یا ام وی ام X33s؟
مشخصات فنی

شرکت کرمان موتور، جک S3 را با یک پیشرانه 1590 سی سی به بازار عرضه می‌کند. این پیشرانه قادر به تولید بیشینه قدرت 107 اسب‌بخار در دور و بیشینه گشتاور 155 نیوتن‌متر در دور 3500 است که این قدرت و گشتاور توسط یک جعبه دنده CVT خودکار به محور جلوی این خودرو منتقل می‌شود. با این مشخصات، این کراس‌اوور کامپکت شهری قادر است تا به بیشینه سرعت 175 کیلومتر بر ساعت دست یابد. جک S3 با دارابودن استاندارد آلایندگی یورو5، در هر 100 کیلومتر سیکل ترکیبی 5.9 لیتر بنزین مصرف می‌کند.
جک S3 بخرم یا ام وی ام X33s؟


جک S3 بخرم یا ام وی ام X33s؟


شرکت مدیران خودرو، ام‌وی‌ام X33s را با یک پیشرانه 1971 سی‌سی تنفس طبیعی به بازار عرضه می‌کند. این پیشرانه قادر به تولید بیشینه قدرت 136 اسب‌بخار در دور 5750 و بیشینه گشتاور 180 نیوتن‌متر در دور 4300 است که این قدرت و گشتاور توسط یک جعبه دنده 7 سرعته CVT خودکار به محور جلوی این خودرو منتقل می‌شود. با این مشخصات X33s قادر است تا در زمان 13.4 ثانیه از حالت سکون به مرز 100 کیلومتر بر ساعت برسد و در نهایت قادر است به بیشینه سرعت 175 کیلومتر بر ساعت دست یابد. این کراس‌اوور 1420 کیلوگرمی، با دارابودن استاندارد آلایندگی یورو5، در هر 100 کیلومتر سیکل ترکیبی، 6.9 لیتر بنزین مصرف می‌کند.
جک S3 بخرم یا ام وی ام X33s؟

جک S3 بخرم یا ام وی ام X33s؟
در بخش مشخصات فنی، X33s نسبت به جک S3 با دارابودن پیشرانه قدرتمندتر برتری دارد، اما جعبه دنده CVT به هنگام شروع حرکت در هر دو خودرو، ضعف خود را نشان می‌دهد، اما این ضعف و کندی شروع حرکت در X33 به دلیل بهره بردن از پیشرانه قدرتمندتر، کمتر نمود پیدا می‌کند.

بررسی امکانات رفاهی و طراحی

کرمان موتور مجهزترین مدل جک S3 را با تجهیزات ایمنی و رفاهی مانند دو کیسه ایمنی هوا برای راننده و سرنشین، سیستم ترمز ضد قفل و توزیع الکترونیکی نیروی ترمز، سیستم کنترل پایداری، سیستم کنترل ایستایی در سربالایی، سنسور پارک عقب، کنترل فشار باد چرخ‌ها، خروجی برق 12 ولت، سانروف برقی، چراغ روشنایی در روز، سنسور نور، چراغ مشایعت تا منزل، آینه‌های جانبی با قابلیت تنظیم برقی، تنظیم سیستم صوتی از روی فرمان، سیستم تهویه مطبوع خودکار و سیستم مالتی مدیا با نمایشگر لمسی و ورودی USB، AUX و شش بلندگو به بازار عرضه می‌کند.
جک S3 بخرم یا ام وی ام X33s؟
مدیران خودرو ام‌وی‌ام X33s را در دو مدل sport و ساده به بازار عرضه می‌کند که تفاوت این دو نسخه، تنها در کیت اسپرت بدنه خودرو است. این خودرو دارای تجهیزات ایمنی و رفاهی مانند دو کیسه ایمنی هوا، سیستم ترمز ضد قفل و توزیع الکترونیکی نیروی ترمز، کروز کنترل، کلیدهای کنترل سیستم صوتی و کروز کنترل برروی فرمان، سنسور دنده عقب، دوربین دنده عقب، حالات رانندگی eco و sport، سانروف برقی، سیستم تهویه مطبوع با تنظیم الکترونیکی دریچه‌ها و سیستم مالتی مدیا با نمایشگر لمسی هشت اینچی و ورودی‌های USB و AUX است.
جک S3 بخرم یا ام وی ام X33s؟
در بخش تجهیزات رفاهی، هر دو خودرو تقریبا سطح یکسانی از تجهیزات ایمنی و رفاهی را به سرنشینان ارائه می‌دهند، اما جک S3 دارای سیتسم کنترل پایداری است که X33s فاقد آن است، در آن‌سو، X33s دارای امکان انتخاب حالات رانندگی مختلف و کروز کنترل است که در جک S3 یافت نمی‌شوند.

سخن آخر

ام‌وی‌ام X33s، با سابقه حضور طولانی در بازار، طرفداران خود را در بازار کراس‌اوورهای زیر 100 میلیون، پیدا کرده است و در طول این مدت حضور، بسیاری از مشکلات آن در زمینه‌های کیفی و فنی، برطرف شده است. در آن سو، برند جک نیز در ایران، سابقه حضور چند ساله‌ای دارد و طرفداران خاص خود را دارد که s3، جدیدترین محصول این برند در ایران است. اما بازار دست دوم خودروهای چینی در ایران، تعریف چندانی ندارند که هر دو این خودروها، مشمول این موضوع می‌شوند. در آخر، اگر قدرت پیشرانه برایتان اهمیت دارد، x33s را باید انتخاب کرد، اما اگر بازار دست دوم برایتان اهمیت بیشتری دارد، باید به طرف جک S3 رفت.

قیمت روز
مدل خودرو قیمت ( در زمان نگارش)
جک S3 اتوماتیک 78.000.000 تومان
ام‌وی‌ام X33s 80.030.000 تومان
https://akhbarbank.com/vdcc0xqe.2bqx18laa2.html
تازه ترین اخبار