۰
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۲۶

بهترین و بدترین برند‌های تولیدکننده لپ‌تاپ

بهترین و بدترین برند‌های تولیدکننده لپ‌تاپ
سایت نقدستان: همواره در هنگام خرید لپ‌تاپ، توجه به المان‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری، امری ضروری است. این در حالی است که توجه به برند نیز با توجه به عملکردی که هر شرکت سازنده از خود در بازار نشان داده، اهمیت ویژه‌ای پیدا خواهد کرد.

قصد شما چه خرید لپ‌تاپ گیمینگی با قیمت 1500 دلار باشد چه خرید کروم‌بوکی با قیمت 200 دلار، در هر مورد، برند دستگاه تولید شده از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. بر همین اساس، توجه به لیست ده برند برتر لپ‌تاپ در گزارش‌های سالیانه، برپایه پشتیبانی، طراحی، نوآوری، قیمت/انتخاب و البته کیفیت ساخت، اهمیت ویژه‌ای پیدا خواهد کرد.

بهترین و بدترین برند‌های تولیدکننده لپ‌تاپ
در سال 2018 میلادی، لنوو بار دیگر خود را برای دومین سال متمادی به عنوان برترین برند تولیدکننده لپ‌تاپ، در صدر قرار داد. این در حالی است که اختلاف این برند در مقایسه با برندهای اچ‌پی و دل که به ترتیب در جایگاه‌های دوم و سوم قرار گرفتند بیش از پیش کاهش یافته است. اپل که پیش از این همواره در رده‌های بالایی این لیست قرار داشت این‌بار از رده پنجم در سال گذشته میلادی، به رده هفتم در سال جاری میلادی، تنزل موقعیت داده است.
با این مقدمه، در ادامه نیم نگاهی به امتیازات ثبت شده برای محصولات هر برند خواهیم داشت.
Lenovo با امتیاز 86 از 100
لنوو بار دیگر در سال جاری میلادی هم در صدر لیست با کیفیت‌ترین تولیدکنندگان لپ‌تاپ قرار گرفت. این برند از محصول زیبای ThinkPad X1 Carbon که تنها محصول دریافت کننده نماد 5 ستاره در بررسی سال گذشته وب‌سایت Laptopmag بود تا Yoga 920 جذاب، در صدر برندهای مختلف قرار گرفت. این در حالی است که در بررسی وب‌سایت یادشده، 53 درصد از لپ‌تاپ‌های این شرکت موفق شدند امتیاز 4 یا بالاتر را دریافت کنند. امتیاز پشتیبانی لنوو، در مقایسه با سال گذشته کاهش یافته است تا برندهایی نظیر HP و Dell در جایگاهی نزدیک‌تر قرار گیرند.
HP با امتیاز 85 از 100
با پشت سر گذاشتن سالی مملو از لپ‌تاپ‌های جذاب نظیر HP Spectre x360 خوش سیما تا ZBook 17 قدرتمند و HP Envy 13t خوش قیمت، اچ‌پی موفق شد دو رده صعود را نسب به جایگاهی که در سال 2017 میلادی به دست آورده بود به ثبت رسانده و این‌بار در رده دوم قرار گیرد. با دریافت امتیاز طراحی بالاتر از لنوو و البته امتیاز ریویویی که در جایگاه دوم قرار گرفت، اچ‌پی موفق شد خود را به لنوو نزدیک کند.
Dell با امتیاز 82 از 100
کارنامه Dell در بخش تولید لپ‌تاپ، ترکیبی از سیستم‌های سطح بالا نظیر Dell XPS 13 را در کنار گزینه جذابی نظیر Alienware 15 قرار داده است. این برند موفق شده امتیاز بالایی را به جهت پشتیبانی مناسب از محصولات خود دریافت کند.
Acer با امتیاز 81 از 100
ایسر با لپ‌تاپ‌هایی نظیر Spin 1 و Aspire E 15 به خوبی موفق شده محصولات سطح بالا را در کنار گزینه‌های مناسب قیمتی روانه بازار کند. این برند حتی می‌تواند محصولاتی با تمرکز کامل روی کاربران سطح بالا را در قالب Predator 21X با قیمت 9 هزار دلاری در اختیار مشتاقان قرار دهد.
ASUS با امتیاز 81 از 100
ایسوس مدیون لپ‌تاپ‌هایی نظیر Zephyrus با قابلیت‌های همراه با نوآوری است تا در صدر برندهای فعال در زمینه تولید لپ‌تاپ‌های گیمینگ قرار گیرد. این شرکت با محصولات دیگری نظیر ZenBook UX331UN به خوبی توانسته بدرخشد. این برند، پیتشاز در بخش طراحی و قیمت نیز به حساب می‌آید.
مایکروسافت با امتیاز 77 از 100
مایکروسافت تعداد محدودی لپ‌تاپ را روانه بازار کرده اما تمامی آن‌ها گزینه‌های سطح بالایی به حساب می‌آیند. سرفیس بوک 2 این شرکت به عنوان کانورتیبلی با نوآوری‌های فراوان در کنار سرفیس لپ‌تاپ راحت و رنگارنگ از جمله گزینه‌های شاخصی است که از سوی این شرکت روانه بازار شده است.
اپل با امتیاز 71 از 100
چطور ممکن است برندی نظیر اپل، از صدرنشینان لیست برترین تولیدکنندگان لپ‌تاپ فاصله بگیرد؟ آن‌طور که از شواهد امر پیداست این شرکت دیگر مانند گذشته روی کسب و کار و حوزه تولید لپ‌تاپ، تمرکز ندارد. به بیان دقیق‌تر، این شرکت هیچ اقدامی در جهت ارائه قابلیت‌های همراه با نوآوری یا حتی بهینه‌سازی طراحی محصولات خود انجام نداده است. با وجود این، شرکت تحت هدایت تیم کوک همچنان بهترین پشتیبانی تکنولوژی را ارائه می‌دهد.
Razer با امتیاز 70 از 100
در صورتی که به دنبال خرید لپ‌تاپ گیمینگی سطح بالا بوده و البته بودجه قابل توجهی هم دارید پیشنهاد می‌کنیم نیم‌نگاهی به برند Razer داشته باشید زیرا این برند، محصولاتی با قابلیت‌های رقابتی ویژه را در مقابل شما قرار می‌دهد. از جمله این محصولات می‌توان به Razer Blade و Razer Blade Pro اشاره کرد. با وجود این، اگر به محصولی با قیمت مناسب‌تر نیاز دارید، باید تمرکز خود را روی برندهای دیگر بگذارید.
MSI با امتیاز 67 از 100 
MSI یکی از شرکت‌هایی است که در حوزه تولید لپ‌تاپ‌های گیمینگ در سطح بالای بازار قرار می‌گیرد اما پشتیبانی فنی سطح پایین یکی از دلایل سقوط این برند به رده نهم برترین تولیدکنندگان لپ‌تاپ است. این شرکت همچنان محصولاتی جذاب نظیر MSI GT75VR Titan Pro را پیش روی شما قرار دهد که از برترین کیبورد در لپ‌تاپ‌های گیمینگ بهره می‌برد.
بهترین و بدترین برند‌های تولیدکننده لپ‌تاپ
سامسونگ با امتیاز 67 از 100
اگر مسئولان سامسونگ، نیمی از توجهی را که معطوف گوشی‌های هوشمند خود کرده بودند به لپ‌تاپ‌ها معطوف می‌کردند این شرکت می‌توانست در جایگاهی برتر از موقعیت فعلی قرار گیرد. همین کم‌توجهی باعث شده سامسونگ لپ‌تاپ‌هایی را روانه بازار کند که در مقایسه با رقبا، حرف چندانی برای گفتن ندارند. محصولات این شرکت از کم‌ترین جذابیت در بخش طراحی، در مقایسه با آنچه در بازار است بهره می‌برند. این در حالی است که پشتیبانی فنی در سطح عالی قرار دارد.
 
https://akhbarbank.com/vdcbfgb0.rhbgfpiuur.html
تازه ترین اخبار