۰
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۰۲

کاهش اندک قیمت جهانی طلا

قیمت هر اونس طلا در پایان معاملات دیروز با 0.68 درصد کاهش به 1336 دلار و 36 سنت رسید.
در حالی که به دلیل احتمال افزایش نرخ بهره در آمریکا و کاهش نسبی نگرانی ها در مورد ریسک های جهانی سیاسی و امنیتی ارزش دلار بالا رفته، قیمت نفت روز جمعه کاهش یافت.

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا در پایان معاملات دیروز با 0.68 درصد کاهش به 1336 دلار و 36 سنت رسید. قیمت طلای امریکا نیز در پایان معاملات دیروز با 0.8 درصد افت به 1338 دلار و 30 سنت رسید. قیمت فلز زرد در این هفته افت حدودا یک درصدی را به ثبت رساند.

نگرانی های سرمایه گذاران در مورد تنش های زئوپلتیک که اوایل هفته منجر به افزایش قیمت طلا شده بود کاهش یافته است.

سیمونا گامبارینی، تحلیلگر موسسه کپیتال اکونومیکس در این باره گفت: «طبیعتا ریسک های ژئوپلتیک در قباس با ابتدای سال همچنان بالاست اما به نظر می رسد که این ریسک ها نسبت به چند رو پیش اندکی فروکش کرده و این موجب تضعیف قیمت طلا شده است.»

اغلب در هنگام بروز وضعیت های آشفته سیاسی و مالی بازار طلا به عنوان یک محل سرمایه گذاری امن تلقی می شود. دیگر عامل تضعیف قیمت طلا، اظهارات یک مقام بانک مرکزی آمریکا بوده که گفته، فدرال رزرو باید امسال و سال آینده نرخ بهره را افزایش دهد. افزایش نرخ بهره موجب کاهش جذابیت بازار طلا برای سرمایه گذاران می شود.

شاخص دلار آمریکا در برابر سبد ارزهای معتبر جهانی نیز دیروز با افزایش مواجه بود. افزایش ارزش دلار موجب گران تر شدن طلا برای خریدارانی می شود که از ارزهای غیردلاری استفاده می کنند و این مسئله به کاهش تقاضا و افت قیمت فلز زرد کمک می کند.
https://akhbarbank.com/vdcaoonm.49noo15kk4.html
تازه ترین اخبار