۰
۱
چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۲۵

واعظی: مشکلی در توزیع ارز وجود ندارد

رئیس دفتر رئیس جمهور گفت: تمام اقشاری که نیازمند دریافت ارز هستند، در تصمیم‌گیری‌های کارگروه مربوط به توزیع ارز مدنظر قرار گرفته‌اند و در حال حاضر مشکلی در تامین و توزیع ارز نداریم.
واعظی: مشکلی در توزیع ارز وجود ندارد
به گزارش اخبار بانک به نقل از ایسنا،‌ محمود واعظی در حاشیه جلسه هیات دولت با اشاره به موضوع ارز افزود: ارز متعلق به همه ملت ایران است و باید از آن استفاده بهینه شود. وقتی شورای پزشکی تایید کند که کسی بیمار است و برای بیماری می‌خواهد از کشور خارج شود، دولت ارزش را تامین می‌کند. اگر مردم برای تفریح و یا دیدن فرزندانشان می‌خواهند از کشور خارج شوند هم یک بار در سال ارزشان پرداخت می‌شود.

رئیس دفتر رئیس جمهور خاطرنشان کرد: کسانی که عادت کرده‌اند تمام تعطیلاتشان را به خارج بروند، خب نروند. نمی‌خواهم بگویم نروند؛ می‌خواهم بگویم وقتی کسی می‌خواهد از ارز همه ملت ایران این چنین استفاده کند، ما باید قوانینی بگذاریم که این ارز به همگان تعلق پیدا کند.

واعظی گفت: ما سعی کرده‌ایم تمامی کسانی که نیاز به ارز دارند را در تصمیم‌گیری‌هایمان مدنظر قرار دهیم. کارگروه مربوطه مرتب جلسه برگزار می‌کنند. اگر در آینده به موارد جدیدی برخورد کردیم که مردم ما نیاز به ارز دولتی دارند حتما آن‌ها را هم در نظر خواهیم گرفت. بنای ما بر این است که همه نیازمندی‌های معقول و قانونی مردم برآورده شود تا نیاز نباشد برای خرید ارز به خیابان بروند.

وی در تصریح گفته‌هایش، یادآور شد: تلاش خواهیم کرد تا تکلیف سرمایه‌گذاران، بیماران و همه اقشاری که نیازمند ارز دولتی هستند در تصمیم‌گیری‌هایمان معلوم باشد. در گذشته برای برخی از اقلام ارز مبادلاتی می‌دادیم و مابقی در خیابان ارز می‌خریدند. حالا با این تصمیم‌گیری‌ها خیلی از اجناس ارزان خواهد شد. کسی که تا پیش از این ارز گران می‌خریده، الان ارز 4200 تومان را می‌گیرد هم خیالش راحت است که مبادلاتش از طریق بانک انجام می‌شود و هم ارز یکسانی با سایر وارد کنندگان به دستش می‌رسد.

رئیس دفتر رئیس جمهور اظهارکرد: من از بسیاری از رسانه‌ها، صدا و سیما و مجلس و همچنین نهادهایی که پشت این تصمیمات هستند، تشکر می‌کنم و امیدوارم بتوانیم تصمیماتمان را درست اجرایی کنیم.

وی خطاب به مردم خاطرنشان کرد اگر جایی با ارائه ارز بالاتر از 4200 تومان روبرو شدند، به سازمان تعزیرات خبر دهند، چرا که حتما با آن‌ها برخورد خواهد شد.

واعظی با بیان اینکه ثبت سفارشات ارزی در وزارت صنعت، معدن و تجارت انجام می‌شود، گفت: در کنار فعالیت‌های این وزارتخانه، بانک‌ها مامور شدند تا ارزها را به متقاضیان پرداخت کنند. کمبود ارز نداریم و کارها به خوبی انجام می‌شود. آنچه که الان اتفاق افتاده است،‌ ساماندهی ارز است.
ممکن است برخی از شعبات هنوز خوب توجیه نشده باشند، وگرنه سیاست‌ها به خوبی اتخاذ و دستورالعمل‌هایش اعلام شده است.
 
https://akhbarbank.com/vdceoo8n.jh8oxi9bbj.html
برچسب ها: ارز
مشاهده نظر مخاطبان
Iran, Islamic Republic of
چي شد قرار بود مسيوليت دولت كم بشه. حالا اينهم حقوق شهروندي كسي ميخواد دوبار بره سفر به دولت چه ربطي داره تكليف همه روشن بشه حالا بايد جلو خروج ادمارو بگيريد براي رفع هر مشكلي پا رو دوش ادما ميزارند
تازه ترین اخبار