۰
معاون نظارت بیمه مرکزی درباره وضعیت افزایش سرمایه شرکت‌های بیمه‌ در مهلت قانونی که پایان سال 96 درنظر گرفته شده بود، گفت: افزایش سرمایه شرکت‌ها در مجامع تصویب شده و ۳ ماه برای ثبت قانونی فرصت دارند.
به گزارش اخبار بانک به نقل از فارس، حبیب میرزایی در خصوص اجرای مصوبه هیات دولت درباره تعیین حداقل سرمایه موسسات بیمه ایرانی که موعد قانونی انجام آن تا پایان سال 96 در نظر گرفته شده بود، اظهار داشت: تقریبا تمامی شرکت‌های بیمه در سال گذشته مجمع فوق‌العاده خود را برگزار و افزایش سرمایه‌اشان را تصویب کردند و انجام آن در دست پیگیری است.

میرزایی افزود:مصوبات افزایش سرمایه مجامع شرکت‌های بیمه ای که کفایت سرمایه لازم را نداشتند در شورای عالی بیمه مطرح شده است و شرکت‌ها سه ماه فرصت دارند افزایش سرمایه‌اشان را انجام و به ثبت برسانند.

به گفته میرزایی تمام شرکت‌های بیمه‌ای که مشمول مصوبه هیات وزیران برای افزایش سرمایه‌های بودند در مجامع افزایش سرمایه خود را تصویب کرده‌اند و بر این اساس سرمایه شرکت‌ها امسال به کفایت لازم می رسد.

بر اساس این گزارش هیات وزیران در سال 91 حداقل سرمایه شرکت‌های بیمه را تصویب کرده بود که با عدم اجرای مصوبه در سال 95 آن را مورد بازنگری قرار داد.

بر این اساس، حداقل سرمایه مورد نیاز برای تاسیس موسسه بیمه مستقیم مبلغ 1000 میلیارد ریال اعلام شده است.

در این تصویب نامه سرمایه مورد نیاز برای صدور پروانه فعالیت موسسه بیمه مستقیم در رشته بیمه‌های غیر زندگی 300 میلیارد ریال، بیمه‌های زندگی و مستمری 200 میلیارد ریال و بیمه های مختلط 500 میلیارد ریال تعیین شده است.

حداقل سرمایه مورد نیاز برای تاسیس و شروع به فعالیت موسسات بیمه اتکایی نیز 2500 میلیارد ریال مصوب شده است.

بنابراین گزارش، با توجه به بند "ب" مصوبه مذکور، موسسات بیمه ای که قبلا تاسیس شده اند و سرمایه آنها کمتر از اقلام مندرج در این تصویب نامه است، موظفند تا پایان سال 1396 سرمایه خود را با مفاد این تصویب نامه منطبق کنند.

رئیس کل بیمه مرکزی با ابلاغ این مصوبه به شرکت های بیمه، ضمن تاکید بر ضرورت اجرای مصوبه مذکور، آنها را ملزم به ارسال برنامه انطباق سرمایه آن شرکت با الزام مقرر در تصویب نامه مذکور کرد.

همتی تاکید کرده بود شرکت هایی که افزایش سرمایه لازم را نداشته باشند باید در دیگر شرکت‌ها ادغام شوند.
 
https://akhbarbank.com/vdciq3aw.t1a3u2bcct.html
تازه ترین اخبار