۰
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۳۹۷ ساعت ۰۸:۴۳

با استارت آپهای بانکی و بیمه ای برخورد بد می شود

شرکتهای دانش بنیان در سال گذشته ۶۰ هزار میلیارد بازدهی داشته اند. ما شرکتی را داریم که قرار است وارد بورس شود، در حالی که در حدود یک میلیارد دلار ارزش دارد.
با استارت آپهای بانکی و بیمه ای برخورد بد می شود
به گزارش اخبار بانک، سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری رییس‌جمهور در مراسم گشایش یازدهمین نمایشگاه بورس، بانک و بیمه گفت:تعداد استارتاپ‌ها به سرعت گسترش یافته است‌.

به گفته وی پیش‌تر در تاکسیرانی با جوانانی که مهاجرت کرده بودند و به کشور برگشتند تا با راه‌اندازی استارتاپ در حوزه تاکسیرانی فعالیت کنند، برخورد بدی صورت گرفت و حالا ممکن است این اتفاق در حوزه بانک و بیمه نیز رخ بدهد.

وی افزود: از استارتاپ‌ها استقبال می‌شود زیرا خدمات را با قیمت مناسب و به صورت شفاف ارايه می‌کنند.

به گفته وی بلایی که تلگرام بر سر کشور آورد به این دلیل است که استارتاپ‌های داخلی را زدیم.

ستاری گفت:طی دو سال گذشته با پلت فرم استارتاپ‌ها دو هزار جوان را به کشور بازگرداندیم.

وی تصریح کرد :فضای مجازی در حال توسعه است، با گوگل که در خانه‌ها است چه می‌خواهیم بکنیم؟

وی با بیان اینکه عموم مردم پشت استارتاپ‌ها و جوانانی هستند که کارآفرینان آینده هستند زیرا خدمات شفاف و ارزان ارائه می‌دهند گفت:شرکتهای دانش بنیان در سال گذشته ۶۰ هزار میلیارد بازدهی داشته اند. ما شرکتی را داریم که قرار است وارد بورس شود، در حالی که در حدود یک میلیارد دلار ارزش دارد.

ستاری گفت : در خرداد ۹۵ چند جوان نرم افزاری در حوزه تاکسی رانی ساختند. آنها وقتی طرح خود را برای اداره تاکسیرانی مطرح کردند، انها را بیرون کردند، اما در حال حاضر به مرحله ای دست یافتند که ارزش شرکت انها بیش از یک میلیارد دلار است.

به گفته وی نسل جدیدی از کارآفرینی متولد شده است؛ ما هنوز درنیافتیم که آپارات در مقابل یوتیوپ، دیجی کالا در مقابل آمازون و بازار در مقابل اپ استور ایستاده است. این شرکتها سربازان ما هستند و ما نباید پشت استارتاپ ها و جوانان را خالی کنیم.

ستاری اظهار داشت:همه ما باید در یک جبهه بایستیم تا اقتصاد دانش بنیان را تقویت کنیم. این مسئله را باید قبول کنیم که مردم پشت استارتاپها ایستاده اند.نمی توان مرزها را بست و مردم را محدود کرد. سرمایه گذاری خطرپذیر باید ۳۰ تا ۴۰ درصد بازار را پوشش دهند.

وی معتقد است ،وام دادن به استارتاپها خیانت به آنها است. بنابراین باید به صندوق های خطرپذیر و شتابدهنده ها توجه داشته باشیم و باید آنها را توسعه دهیم.
https://akhbarbank.com/vdcawanm.49noo15kk4.html
تازه ترین اخبار