۰
۱
بانک مرکزی اخیرا اعلام کرده است سپرده های ارزی بانک ها را به نرخ چهار درصد جذب می کند، این سوال مطرح می شود که این پرداخت از چه ردیف بودجه ای صورت می گیرد؟
بانک مرکزی سود 4 درصدی سپرده های ارزی را از کجا تامین می کند؟
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری اخبار بانک، تصمیمات شتابزده و ناگهانی دولت برای کنترل بازار ارز به نظر می رسد همچنان سوالات بسیاری را در ذهن فعالان بازار سرمایه و کارشناسان اقتصادی ایجاد کرده است.

بانک مرکزی اخیرا اعلام کرده است بانک‌ها می‌توانند سپرده‌های ارزی مشتریان خود را برای یورو با نرخ سود سه درصد و دلار با نرخ سود چهار درصد در سال در بانک مرکزی سپرده گذاری کنند. 

حال این سوال مطرح می شود که بانک مرکزی پرداخت سود سپرده های ارزی را از کدام منبع پرداخت می کنند؟

 آیا اساساً در بودجه مصوب شده در مجلس شورای اسلامی ردیف بودجه ای برای این مورد خاص که بصورت ناگهانی و توسط دولت ایجاد شده فکری شده است؟

 نکته جالب تر اینکه بر اساس اعلام برخی از مسئولان هم اکنون بیش از ۲۰ میلیارد دلار در خانه‌های شهروندان پس انداز شده است.

 با فرض اینکه نیمی از این مبالغ جذب شبکه بانکی شود بانک مرکزی باید در انتهای سال سودی معادل ۴۰۰ میلیون دلار به سپرده گذاران ارزی پرداخت کنند که خود رقمی بسیار سرسام آور است.

همچنین با فرض میانگین قیمت دلار ۵ هزار تومان در بازار بانک مرکزی باید چیزی در حدود ۲۰۰۰ میلیارد تومان به سپرده‌گذاران ارزی پرداخت کند.
https://akhbarbank.com/vdcg779n.ak9yu4prra.html
مشاهده نظر مخاطبان
اشکان
Iran, Islamic Republic of
نگران نباشید همین دلار 4200 را 7000 تومان به خودمون میفروشند 75 درصد سود میکنند 4 درصد میدهند به سپرده گذاران و 71 درصد سود میکنند به همین راحتی
تازه ترین اخبار