۰
شنبه ۱۸ فروردين ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۰۸

حق بیمه پایه شخص ثالث ۱۰ درصد افزایش یافت+جدول

بیمه مرکزی جداول حق بیمه پایه شخص ثالث را برای سال جاری منتشر کرده که نشان می دهد حق بیمه پایه برای این رشته نسبت به سال گذشته ۱۰ درصد افزایش یافته است.
حق بیمه پایه شخص ثالث ۱۰ درصد افزایش یافت+جدول
به گزارش اخبار بانک، براساس جداول منتشر شده بیمه مرکزی، حق بیمه پایه سالیانه انواع وسایل نقلیه برای بیمه اجباری خسارات وارد شده به شخص ثالث در اثر حوادث ناشی از وسایل نقلیه در سال ۱۳۹۷ با توجه به تعیین خسارت ۳ میلیارد و ۸۰ میلیون ریالی تعهدات بدنی (دیه) و ۷۷ میلیون ریالی تعهدات مالی نسبت به سال گذشته ۱۰- درصد افزایش یافته است.

در جداول منتشر شده حق بیمه وسایل نقلیه کمتر از چهار سیلندر ۸۳۶ هزار تومان، پیکان، پراید و سپند ۹۹۰ هزار تومان، سایر وسایل نقلیه چهار سیلندر یک میلیون و ۱۶۳ هزار و ۸۰۰ تومان و بیش از چهار سیلندر یک میلیون و ۳۰۲ هزار و ۴۰۰ تومان تعیین شده است.


بر این اساس مبلغ حق بیمه برای وسایل نقلیه سواری با کاربری آژانس، تاکسی، کرایه و مسافرکش درون شهری، ۱۰ درصد و سواری تاکسی و مسافرکش شخصی برون شهری، ۲۰ درصد بیشتر از حق بیمه وسایل نقلیه سواری مشابه تعیین شده است.

همچنین وسایل نقلیه عمومی شهری حمل مسافر با ظرفیت بیش از شش نفر ۵۰ درصد تخفیف تعلق گرفته است. در توضیحات منتشر شده درباره این جداول نیز آمده است که تعرفه حق بیمه آمبولانس، وسایل نقلیه ویژه حمل خون، حمل وسایل رادیولوژی و آتش نشانی با توجچه به نوع و ظرفیت آنها براساس تعرفه وسایل نقلیه مشابه محاسبه خواهد شد.

نحوه اعمال سایر انواع تخفیف ها و اضافه نرخ های حق بیمه این پوشش نیز تابع ضوابط مندرج در آیین نامه اجرایی ماده ۱۸ قانون بیمه اجباری خسارات وارد شده به شخص ثالث در اثر حوادث ناشی از وسایل نقلیه و با رعایت بخشنامه ۱۲۰۰۵۸/۴۰۰/۹۶ تاریخ نهم اسفندماه ۱۳۹۶ بیمه مرکزی خواهد بود.
 
https://akhbarbank.com/vdccieqp.2bqos8laa2.html
برچسب ها: بیمه ثالث حق بیمه
تازه ترین اخبار