۰
۹
دوشنبه ۶ فروردين ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۱۶

سيف: دیگر موسسه مالی غیرمجازی در کشور وجود ندارد

رئیس کل بانک مرکزی با اعلام راهبردهای سال ۹۷ گفت: دیگر موسسه مالی غیرمجازی در کشور وجود ندارد و تمام دغدغه من این است که مشکل بخشی از سپرده گذاران که مانده‌اند را حل کنم.
سيف: دیگر موسسه مالی غیرمجازی در کشور وجود ندارد
به گزارش اخبار بانك، ولی‌الله سیف درباره اینکه سخنگوی دولت بارها اعلام کرده است نخستین فردی که به وجود موسسات مالی غیرمجاز مطرح کرد رئیس بانک مرکزی بود، چگونه به وجود این موسسات پی بردید؟ گفت: بانک مرکزی وظیفه دارد در بازار پول نظارت داشته باشد. ما کار خاص و اضافه‌ای انجام ندادیم بلکه وظیفه خود را انجام داده‌ایم. قطعا اقدامی که مخل نظام پولی و بانکی باشد و اختلال ایجاد کند با آن برخورد می‌کنیم.

وی ادامه داد: موسسات در بازار پولی بانکی اختلال ایجاد کرده بودند که ما با شناسایی آنها دیگر اجازه فعالیت ندادیم و می‌توانم بگویم دیگر هیچ موسسه غیرمجاز مالی در کشور وجود ندارد.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر این‌که افکار عمومی مطالبه می‌کند تا سرشاخه‌های اصلی این موسسات معرفی شوند آیا چنین اتفاقی خواهد افتاد یا خیر؟ عنوان کرد: این بخش از کار مانده است. پرونده تمامی این افراد در مراجع قضایی است و طبیعتا با تحقیقاتی که قوه قضائیه در کنار همکاران ما انجام می‌دهند این اتفاق خواهد افتاد.

رئیس کل بانک مرکزی خاطرنشان کرد:‌ همکاران ما با همکاری وزارت اطلاعات اقدام به شناسایی افراد می‌کنند، همچنین دارایی‌هایی که از محل سرمایه‌های مردم تهیه شده است و ممکن است به نام دیگران منتقل شده باشد را شناسایی کرده و باز می‌گردانند.

وی  تاکید کرد: افراد متخلف، کلاهبردار و سودجو باید بدانند که قوه قضائیه حتما با آنها برخورد می‌کند.

سیف درباره این‌که گفته می‌شود این افراد به برخی از نهادها وابستگی دارند، گفت: وابستگی به نهادی را من تایید نمی‌کنم و یا حداقل اطلاعاتی از این بابت ندارم ولی افرادی هستند که در کسوت‌های مختلف، مشاغل و رده‌هایی این اشخاص را حمایت می‌کنند که باید بررسی شود.

وی در پاسخ به این سوال که آیا به هنگام رسیدگی به پرونده این موسسات مالی دچار تردید و یا هجمه‌ای شده‌اید گفت:‌ پیگیری این موضوع هزینه‌هایی را برای من ایجاد کرد اما باعث نشد که دست از کار خود بکشم که الحمدلله دستاوردهایی حاصل شد.

وی ادامه داد: در سال ۹۶ یک اتفاق بزرگ در کشور افتاد و آن توقف کامل موسسات غیرمجاز بود  که در فضای پولی کشور اختلال ایجاد کردند. این موسسات سرمایه‌های مردم را در معرض نابودی قرار داده بودند.

رئیس بانک مرکزی یادآور شد: من بارها گفته‌ام این اقدامی که در سال گذشته انجام دادیم اگر چهار سال پیش انجام می‌شد دامنه هزینه‌ها و خسارت‌های آن بسیار پایین بود و بر عکس اگر چهار سال عقب می‌افتاد هزینه‌های بسیار بسیار بیشتر و بزرگ‌تری را تحمیل می‌کرد. امروز بسیار خوشحالم که این اتفاق افتاده است.
وی تاکید کرد: همه دغدغه ذهنی‌ام رفع و رجوع مشکل بقیه سپرده‌گذاران است. ساختارهایی را ایجاد کرده‌ایم تا اموالی که تاکنون شناسایی نشده‌اند را شناسایی کنیم تا در سال آینده مشکل این بخش از سپرده‌گذاران حل شود.

سیف در گفت وگو ایلنا در خصوص اولویت بانک مرکزی در سال ۹۷ نیز گفت:‌ مهمترین اقدام ما در سال جاری در بانک مرکزی اصلاح ساختار نظام بانکی است که یک بحث بسیار جدی برای ما است. ما قصد داریم شرایطمان را به وضعیتی تبدیل کنیم که مطابق با استانداردهای روز دنیا باشد.

رییس بانک مرکزی افزود: در جهت ایجاد تعادل در مصارف ارزی کشور آن هم با توجه به اینکه کشور ما رو به رشد است و مصارف ارزی زیادی را می‌خواهد، تلاش خواهیم کرد. ما قطعا اولویت‌گذاری خواهیم کرد تا بتوانیم رشد پولی، صادرات و اشتغال را داشته باشیم.
https://akhbarbank.com/vdcfmjdt.w6d1tagiiw.html
مشاهده نظر مخاطبان
ثامن
Iran, Islamic Republic of
موسسه ثامن غیر مجاز نیست؟ پس چرا پس انداز مشتریان را نمی دهد و فقط روزی 75000 تومان به هر مشتری می دهد؟ شاید این موسسه تحت نظارت بانک مرکزی نیست. آقای سیف چرا تکلیف سپرده گزاران ثامن را مشخص نمی کنید؟
Ali
Iran, Islamic Republic of
روزی ۲۰۰ تومان پرداخت میکنند نه ۷۵ تومن.
محلل
Iran, Islamic Republic of
در هر هشت روز 600000 تومان پرداخت می کنند که می شود روزی 75000 تومان. می توانید هر روز 75000 تومان بگیرید یا شش روز 100000 تومان یا سه روز 200000 تومان. انتخابهای متعددی در اختیار شما گذاشته اند تا از بانکداری ثامن لذت ببرید!
وحدت
Iran, Islamic Republic of
سود سپرده گذاران را به 15 درصد از سال 92 کاهش دادید و باعث خسران و تضییع حقوق سپرده گذاران وحدت در صورتی که الان هستند موسساتی که با 24 درصد سود سپرده جذب میکند در صورتی که سود سپرده ما 23 درصد بود
مالباخته کاسپین
Iran, Islamic Republic of
وضعیت و سرنوشت مالباختگان موسسه مجوز دار کاسپین که بیش از یکسال و نیم پولشان بلوکه شده چه میشود ...آیا کسی از مسئولین به فکر گرفتاریهای این گروه از مردم هست ؟
Iran, Islamic Republic of
درود بر شما
آقاي سيف
تو رو خدا به زودي حلش كنيد
نزاريد دير بشه
ما به پولمون نياز داريم
انتظار ما رو افسرده كرد
وحد ت
Iran, Islamic Republic of
با سلام
چندین بار در مورد تضییع حقوق مان که سوی بانک مرکزی و مدیران و سهامداران تعاونی وحدت صورت گرفت نظر دادم
البرز ایرانیان
Iran, Islamic Republic of
جان هرکی دوستداریدامسال دیگه با ما تسویه کنید دیگه از بی پولی بیمار سرطانیمون فوت شد دیگه فشار زندگی زیاد شده تورا جان هرکسی که دوست دارید ومیپرستید پول مارا پس بدید بعد گذشت 20ماه تکلیف مارا روشن کنید دیگه این همه اجحاف بسه سپرده های مارا پس بدید این سپرده ها تمام زندگی من بود
سپرده گذار
Iran, Islamic Republic of
فقط چندملیون سپرده گذار مالباخته گرفتارداریم آنهم چندان مهم نیست
تازه ترین اخبار