۰
شنبه ۴ فروردين ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۴۲

بازگشایی دو نماد بورسی در دقیقه ۹۰

واپسین روزهای سال ۱۳۹۶ فعالان بازار سرمایه شاهد بازگشایی دو نماد بانکی بودند که هر دوی آن‌ها بیش از یک سال توقف را تجربه کردند.
بازگشایی دو نماد بورسی در دقیقه ۹۰
به گزارش اخبار بانك به نقل از ايسنا، پس از گذشت حدود یک سال و هشت ماه، نماد معاملاتی بانک صادرات در روزهای پایانی سال ۱۳۹۶ بازگشایی شد. در روز ۲۹ تیرماه سال ۱۳۹۵، قیمت پایانی هر سهم بانک صادرات ایران ۱۰۰ تومان و پنج ریال بود. در ۲۳ اسفند ماه که این نماد پس از یک سال و هشت ماه بازگشایی شد، حدود ۵۰ درصد افت قیمت داشت و به قیمت هر سهم حدود ۵۱ تومان رسید.

سهام این بانک به دلیل ضرر ده بودن پس از بازگشایی تا نصف قیمت اسمی کاهش یافت و این موضوع سبب شد تعداد زیادی از نوسان گیران بازار سهام این سهم را در کف قیمت و موقعیت خرید ببینند. در نتیجه از روز بازگشایی سهم بانک صادرات این سهم با صف خرید میلیونی همراه شد.

نماد معاملاتی بانک صادرات ایران پس از رفع تعلیق، برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه بدون تقسیم سود نقدی، افشای اطلاعات با اهمیت گروه الف، بدون محدودیت نوسان قیمت و با استفاده از مکانیسم حراج بازگشایی شد.
علاوه بر این در همان روز نماد بانک پارسیان نیز که در بازار اول بورس داد و ستد می‌شود، پس از رفع تعلیق برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه مبنی بر تقسیم سود نقدی، افشای اطلاعات با اهمیت گروه الف بدون محدودیت نوسان قیمت و با استفاده از مکانیسم حراج بازگشایی شد.

سهام بانک پارسیان، در ۱۲ آبان ماه سال ۱۳۹۵ به قیمت پایانی هر سهم ۱۱۴ تومان و ۵ ریال رسید، اما پس از گذشت یک سال و چهار ماه توقف در ۲۳ اسفند سال ۱۳۹۶ بازگشایی شد و تا پایان معاملات در این روز به قیمت هر سهم ۱۰۲۶ ریال رسید.

در حال حاضر نیز تعدادی از نمادهای بانک‌ها در بورس و فرابورس متوقف است که بازگشایی آن ها منوط به گزارش دهی به روش دستورالعمل قبلی بازگشایی و توقف نمادهای بورسی است.
https://akhbarbank.com/vdccs0qp.2bqo08laa2.html
تازه ترین اخبار