۰
پنجشنبه ۲ فروردين ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۵۳

فدرال رزرو آمریکا نرخ بهره را افزایش داد

خبرگزاری مهر به نقل از رویترز گزارش داد: بانک مرکزی آمریکا درنخستین گام خود در سال جاری میلادی، نرخ بهره را ۰.۲۵ درصد افزایش داد.
فدرال رزرو آمریکا در اولین جلسه خود به ریاست جروم پاول رییس جدید این نهاد بانکی آمریکا نرخ های بهره را با ۰.۲۵ درصد افزایش بین ۱.۵۰ درصد تا ۱.۷۵ درصد قرار داد.

در همین حال ساعاتی پیش پس از پایان جلسه ۲ روزه سیاست گذاری فدرال رزرو این تصمیم اتخاذ شد و پیش بینی می شود که نرخ بهره برای حداقل ۲ بار دیگر در آمریکا افزایش یاید.

افزایش نرخ بهره از سوی فدرال رزرو بازتاب رشد اعتماد به اصلاح کاهش مالیات در ایالات متحده است و از سویی هم نشان دهنده آن است که هزینه کرد دولت آمریکا، اقتصاد و تورم را شتاب دهد. در پایان جلسه فدرال رزرو، هدف گذاری برای نرخ تورم آمریکا بالای ۲ درصد تعیین شد که تا قبل از آن نرخ تورم آمریکا زیر ۲ درصد هدف گذاری شده بود.

فدرال رزرو در بیانیه ای اعلام کرد که پیش بینی از رشد اقتصادی آمریکا در سال ۲۰۱۸ میلادی ۲.۷ درصد است؛ در حالیکه در دسامبر سال ۲۰۱۷ میلادی پیش بینی ۲.۵ درصد برآورد شده بود و در مجموع چشم انداز روبه رشدی برای اقتصاد آمریکا در ماه های آینده ارزیابی شد.

بر همین اساس فدرال رزرو اعلام کرد که انتظار می رود تورم در ماه های پیش رو افزایش و تثبیت پیدا کند و به نرخ تورم هدف گذاری شده فدرال نزدیک شود. همچنین برآورد می شود که نرخ بیکاری ایالات متحده تا پایان سال جاری میلادی به ۳.۸ درصد تنزل یابد و در دوره ای بلند مدت به ۴.۵ درصد برسد.
https://akhbarbank.com/vdcci0qp.2bqo18laa2.html
تازه ترین اخبار