۰
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۵۰

چند درصد متقاضیان «وام ازدواج» نگرفتند؟

بر اساس آمارهای بانک مرکزی، از ابتدای سال تا پایان دی ماه سال ۱۳۹۶ به یک میلیون و ۶۳ هزار و ۴۴۹ نفر تسهیلات ازدواج پرداخت شده است و در حال حاضر ۱۴۱ هزار و ۱۶ نفر در صف انتظار وام ازدواج هستند. این آمار نشان می­‌دهد درصد دریافت کنندگان تسهیلات ازدواج در ده ماهه نخست امسال ۸۸.۲۹ درصد بوده است.
به گزارش اخبار بانك به نقل از ايسنل، مجموع متقاضیان وام ازدواج امسال، یک میلیون و ۲۰۴ هزار و ۴۶۵ نفر بوده که از این تعداد ۱۴۱ هزار و ۱۶ نفر در صف انتظار وام ازدواج هستند. همچنین بر اساس آمار دریافتی از بانک مرکزی از ابتدای سال تا آخر دی ماه سال ۱۳۹۶ به یک میلیون و ۶۳ هزار و ۴۴۹ نفر تسهیلات ازدواج پرداخت شده است که این آمار نشان می­دهد درصد دریافت کنندگان تسهیلات ازدواج در ده ماهه نخست امسال ۸۸.۲۹ درصد بوده است.

همچنین بیشترین دریافت‌کنندگان وام ازدواج در حوزه سنی ۲۵ تا ۳۰ سال با ۳۱.۴ درصد ، بازه سنی۲۰ تا ۲۵ سال با ۳۰.۲ درصد ، بازه سنی بالای ۵۰ سال نیم درصد و کمتر از ۱۵ سال تا ۱ درصد و مجموعاً کمتر از ۲۰ سال ۱۷ درصد از دریافت کنندگان وام ازدواج بوده‌اند.

برگزاری دو نشست تخصصی با تعدادی از مدیران مراکز تخصصی مشاوره ازدواج و خانواده در تهران از اقدامات معاونت ساماندهی جوانان در سال ۹۶ بوده است. جلسه با مشاور وزیر و سرپرست توسعه اشتغال و سیاستگذاری بازار کار وزارت تعاون، کار ورفاه اجتماعی در خصوص نحوه بهره مندی مدیران مراکز تخصصی مشاوره ازدواج و خانواده و فارغ التحصیلان مرتبط از ضوابط طرح کاج، برگزاری جلسه با سازمان امور مالیاتی در خصوص وضعیت مراکز تخصصی مشاوره ازدواج و خانواده و نحوه انجام اظهارنامه مالیاتی این مدیران مراکز و نشست هماندیشی با حدود ۷۰ نفر از مدیران مراکز تخصصی مشاوره ازدواج و خانواده تهران به میزبانی اداره کل ورزش و جوانان استان تهران در برج میلاد از دیگر برنامه‌های این معاونت در سال گذشته بوده است.
م
عاونت ساماندهی امور جوانان در سال گذشته در سه جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی با موضوع «کاهش و کنترل طلاق» شرکت کرده و هم‌چنین جلساتی را نیز با معاونین جوانان استان‌ها در خصوص برگزاری کارگاه‌های آموزشی ازدواج برگزار کرده است. شرکت در ۲ جلسه معاونت امور زنان و خانواده در خصوص ماده ۱۰۲ قانون برنامه ششم توسعه و تشکیل جلسات کمیسیون تخصصی ازدواج، شرکت در نشست توجیهی گفت و گوی ملی خانواده و بین نسلی، شرکت در جلسه سند همکاری نظام جامع مراقبت روانی اجتماعی دانشجویان وزارت بهداشت از دیگر فعالیت های این معاونت تا پایان امسال بوده است.
https://akhbarbank.com/vdcepe8n.jh8ozi9bbj.html
تازه ترین اخبار