۰
عضو هیات مدیره کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار تهران گفت: نمایندگان کارگری و کارفرمایی عضو شورای عالی کار پس از 13 نشست پیاپی، درباره افزایش 19.8 درصدی حداقل دستمزد کارگران در سال 1397 توافق کردند.
به گزارش اخبار بانك، «علی فتحی» عصر دوشنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: همچنین رشد 12 درصدی سایر سطوح مزدی به علاوه 24 هزار و 188ریال مزد روزانه مورد توافق قرار گرفت.

منظور از سایر سطوح مزدی، میزان پایه حقوق و مزدی است که پارسال بیشتر از حقوق حداقل مصوب شورای عالی کار بود. به طور نمونه، افرادی که پارسال میزان پایه حقوق آنان 20 میلیون ریال بود مشمول افزایش سایر سطوح مزدی می شوند.

فتحی تاکید کرد این توافق هنوز مصوب نشده است؛ زیرا در نشست شورای عالی کار فقط وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی حضور داشت و باید وزیران اموراقتصادی و دارایی و صنعت، معدن و تجارت نیز به جمع نمایندگان کارگری و کارفرمایی بپیوندند و توافق صورت گرفته را امضا کنند. 

سیزدهمین نشست شورای عالی کار در حالی برگزار شد و با این توافق همراه بود که بحث های امسال متفاوت با سال های گذشته تفاوت مهمی داشت. 
در سال های گذشته با وجود اینکه ماده 41قانون کار بر 2 شاخص نرخ تورم و سبد هزینه خانوار تاکید داشت اما شرکای اجتماعی کار به طور عام، معیار را نرخ تورم قرار می دادند اما امسال سبد هزینه خانوار نیز که 26میلیون و 690 هزار ریال تعیین شده است، معیار افزایش دستمزد خواهد بود. 

این میزان، نسبت به پارسال یک میلیون و 800 هزار ریال افزایش یافته است.
https://akhbarbank.com/vdciu5aw.t1a3z2bcct.html
تازه ترین اخبار