۰
دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۳۷

رشد شاخص بورس در آخرین روز سال

رشد ۴۷۰ واحدی شاخص کل بورس و رسیدن این متغییر به ۹۶ هزار و ۲۸۹ واحد باعث شد تا معاملات تالار شیشه ای در سال ۹۶ برای سهامداران با رونق به پایان برسد.
در روزی که همه شاخص های بورس با افزایش مواجه شدند ارزش بازار نیز با ۴۷۰ واحد رشد به ۳۸۲ هزار و ۲۸۵ میلیارد تومان رسید.

بر اساس این گزارش، شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز دوشنبه ۲۸ اسفند ماه ۹۶ با افزایش ۴۷۰ واحدی روی رقم ۹۶ هزار و ۲۸۹ واحد ایستاد. شاخص کل هم ‌وزن اما با افزایش ۱۲۱ واحدی عدد ۱۷ هزار و ۲۷۱ واحد را به نمایش گذاشت. شاخص سهام آزاد شناور نیز با افزایش ۷۱۶ واحدی به رقم  ۱۰۳ هزار و ۱۳۶ واحد دست یافت. شاخص بازار اول اما در حالی با افزایش ۴۵۴ واحدی به رقم ۶۸ هزار و ۱۲۴ واحد دست یافت که شاخص بازار دوم با افزایش ۳۷۵ واحدی عدد  ۲۰۶ هزار و ۴۸۶ واحد را به نمایش گذاشت.

نمادهای تاثیرگذار

بر اساس این گزارش، امروز معاملات سهام در نماد معاملاتی شرکت های فولاد مبارکه با ۹۰ واحد، سرمایه گذاری غدیر با ۵۷ واحد و بانک صادرات با ۴۰ واحد افزایش بیشترین تاثیر مثبت را بر برآورد شاخص کل بورس به نام خود ثبت کردند.

در مقابل معاملات سهام در نماد معاملاتی شرکت های صنایع پتروشیمی خلیج فارس با ۴۵ واحد، گسترش نفت و گاز پارسیان با ۲۴ واحد و گروه مپنا با ۱۶ واحد افزایش بیشترین تاثیرمثبت را در محاسبه این نماگر به دوش کشیدند.

ارزش کل معاملات

این گزارش می افزاید: ارزش کل معاملات امروز بورس تهران در حالی به بیش از ۴۹۶ میلیارد تومان نمایش داده شد که ناشی از دست به دست شدن بیش ازیک میلیارد و ۵۱۹میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله طی ۵۹ هزار و ۳۱ نوبت داد و ستد بود.

بیشترین ارزش معاملات در بورس تهران شامل معاملات درون گروهی و کد به کد در نماد پالایش نفت اصفهان، فولاد مبارکه، بانک انصار، سرمایه گذاری صندوق بازنشستگی و صندوق قابل معامله پارند و اوراق مشارکت سرمایه گذاری صندوق کارکنان نفت با نرخ سود سه ماهه ۲۱ درصدی  بوده است.

توقف و بازگشایی نمادها

از سویی دیگر، در معاملات امروز نماد معاملاتی شرکت‌های «فروشگاه‌های زنجیره‌ای رفاه، بیمه کارآفرین، سرمایه‌گذاری ارس‌صبا، مبین ‌وان ‌کیش، سیمان هرمزگان، شیر پاستوریزه پگاه آذربایجان  غربی، بانک سینا، قند شیرین خراسان، سرمایه‌گذاری گروه صنعتی رنا، سایپا، گروه سرمایه‌گذاری سایپا، سرمایه‌گذاری گروه توسعه ملی، ایرکا پارت صنعت، صنایع شیمیایی سینا، ‌ گسترش سرمایه‌گذاری ایران‌خودرو، قطعات اتومبیل ایران» از سوی ناظر بازار سهام بازگشایی و در مقابل نماد معاملاتی شرکت‌های «مارگارین، رینگ‌سازی مشهد و معدن روی زنگان» متوقف شدند.

در پایان معاملات امروز بورس، در ۵۹ هزار و ۳۱ نوبت معاملاتی، یک میلیارد و ۵۱۹ میلیون برگه اوراق بهادار به ارزش ۴۹۶ میلیارد تومان در بورس معامله شد و ارزش بازار نیز به ۳۸۲ هزار و ۲۸۵ میلیارد تومان رسید.
https://akhbarbank.com/vdccp0qp.2bqox8laa2.html
تازه ترین اخبار