۰
۱
دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۴۱

بیمه نامه شخص ثالث افزایش قیمت ندارد

دبیر کارگروه شخص ثالث سندیکای بیمه‌گران گفت: بر اساس مصوبه شورای عالی بیمه نرخ بیمه‌نامه شخص ثالث در سال جدید افزایش نمی‌یابد و علاوه بر این چنانکه تخفیف دارندگان بیمه‌نامه‌ سال‌های قبل رانندگان بیش از قانون جدید باشد، در خرید بیمه‌نامه لحاظ خواهد شد.
بیمه نامه شخص ثالث افزایش قیمت ندارد
به گزارش اخبار بانک به نقل از فارس، علی‌اصغر عنایت با اشاره به افزایش 10 درصدی نرخ دیه در سال 97، گفت: این نرخ در ماه عادی به 231 میلیون تومان و در ماه حرام به 308 میلیون تومان افزایش یافته است.

وی با اشاره به آیین‌نامه‌های اجرایی قانون جدید بیمه شخص ثالث افزود: در سال‌های گذشته مردم ناگزیر بودند با افزایش نرخ دیه برای بیمه‌نامه‌های خود الحاقیه تهیه کنند، اما با اجرای قانون جدید دیگر نیازی به خرید الحاقیه نیست و مازاد تعهد شرکت‌های بیمه را صندوق تأمین خسارات بدنی جبران می‌کند.

دبیر کارگروه شخص ثالث سندیکای بیمه‌گران بر این اساس تصریح کرد: علاوه بر این با توجه به اینکه شرکت‌های بیمه باید 8 درصد از حق بیمه‌های شخص ثالث را به عنوان سهم صندوق تامین خسارت بدنی بپردازند، حدود 5 درصد خودشان در زیان هستند، بر اساس نرخ‌نامه 10 درصد و سود نیز 10 درصدباید به حق‌بیمه‌هایشان افزوده می‌شد، نرخ بیمه‌نامه در سال آینده باید لااقل 19 درصد افزایش داشت.

عنایت ادامه داد: در عین حال شورای عالی بیمه تصمیم گرفت حق بیمه شخص ثالث برای مردم هیچ افزایشی پیدا نکند.

وی با بیان اینکه این به معنای تداوم زیان شرکت‌های بیمه در رشته شخص ثالث است، افزود: این امر در راستای سیاست‌های دولت و اینکه نرخ‌ها در سال آینده افزایش پیدا نکند صورت گرفته است.

دبیر کارگروه شخص ثالث سندیکای بیمه‌گران افزود: در سال 97 ظرفیت دیگری نیز برای بیمه‌گذاران شخص ثالث دیده شد، بدین معنا که با وجود ملغی شدن قانون سال 85 و اجرای قانون جدید در سال 95 تخفیف کسانی که در طول سال‌های گذشته تصادفی نداشته‌اند در سال 97 حفظ خواهد شد.

وی توضیح داد: هیأت وزیران و شورای عالی بیمه تصویب کردند کسانی که دارای تخفیف هستند و میزان این تخفیف از تخفیف پیش‌بینی شده در قانون جدید بیشتر است، تخفیفشان در خرید بیمه‌نامه جدید حفظ شود که کمک بالایی به کسانی است که در سال‌های قبل تصادفی نداشته‌اند.
عنایت تأکید کرد: بر اساس قانون جدید نباید تخفیف‌های قدیم در بیمه‌نامه‌های جدید لحاظ می‌شد اما این کار با پیشنهاد هیأت وزیران، شورای عالی بیمه و بیمه مرکزی صورت گرفت.

دبیر کارگروه شخص ثالث سندیکای بیمه‌گران در پاسخ به پرشس خبرنگار فارس یادآور شد: شرکت‌های بیمه باید هر سال 10 درصد حق بیمه شخص ثالث را تحت عنوان عوارض به نیروی انتظامی، وزارت بهداشت و جدیداً راهداری و اورژانس برای کاهش حوادث رانندگی بپردازند.

خبرنگار فارس از وی پرسید، آیا صنعت بیمه نمی‌خواهد اقداماتی برای کاهش تعهداتی که بر عهده‌اش گذاشته‌اند انجام داده و از زیان بیمه‌نامه شخص ثالث خارج شود؟ وی پاسخ داد: این کار باید با همکاری مجلس و دولت صورت گیرد که چنین همکاری وجود ندارد.

بر اساس این گزارش معاون نظارتی بیمه مرکزی اخیرا در گفت‌و‌گویی به خبرنگار فارس گفت: سال گذشته شرکت‌های بیمه 1050 میلیارد تومان تحت عنوان عوارض و برای کاهش حوادث رانندگی به نیروی انتظامی و وزارت بهداشت پرداختند و این در حالی بود که کل سود صنعت بیمه از 750 میلیارد تومان فرارتر نرفت.

به گفته وی عوارض پرداختی از سوی صنعت 1.5 برابر سود آن بوده است.
 
https://akhbarbank.com/vdcjxtei.uqehhzsffu.html
مشاهده نظر مخاطبان
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
قبل از این حرفها از تاریخ اول اسفند 96 بیمه ثالث افزایش 15 درصدی را اعمال کرد البته خیلی موذیانه عمل کرد و میزان تخفیفات سالیانه را کاهش داد
تازه ترین اخبار