۰
۱
دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۴۶

سیف:مردم به بانک‌های ما اظمینان دارند

رییس کل بانک مرکزی با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه بانکداری الکترونیک، از افزایش ضریب ایمنی و امنیت در سامانه‌های تسویه حساب ساتنا و پایا خبر داد.
به گزارش اخبار بانک به نقل از روابط عمومی بانک مرکزی، ولی الله سیف امنیت در حوزه بانکداری الکترونیک را مرهون تلاش مجموعه هایی همچون گروه ملی انفورماتیک دانست و اظهارداشت: اقدامات انجام شده در حوزه بانکداری الکترونیک و اقبال و اعتماد مردم به آن موجب افزایش امنیت در نظام پولی، بانکی و تمام کشور است و در حال حاضر اطمینان مطلوبی به این نوع فعالیت در کشور وجود دارد.

وی که در دیدار با مدیران گروه ملی انفورماتیک ضمن قدردانی از فعالیت های این مجموعه سخن می گفت، با بیان این مطلب افزود: هنگامی که یک مجموعه روان و راحت و بدون کم و کاست فعالیت می‌کند؛ بدین معناست که آن سیستم از نظم مطلوبی برخوردار است و با صلابت به فعالیت خود ادامه می دهد.

سیف پایبندی به استاندارهای بین المللی را از مهم ترین معیارها برای پیشرفت بانکداری الکترونیک کشور خواند و اظهارداشت: همگامی با فناوری های روز دنیا و رعایت الزامات و استاندارهای آن از مهم‌ترین مسائلی است که باید به آنها توجه کرد. به عنوان مثال در بسیاری از کشورها برای افزایش ضریب امنیت، محدودیت هایی بر روی عملیات تسویه حساب های بانکداری الکترونیک اعمال می شود.

وی ادامه داد: از اینرو اقدام اخیر بانک مرکزی که به منظور افزایش ضریب ایمنی و امنیت در خصوص تسویه حساب در سامانه های ساتنا و پایا انجام شد؛ هر چند در ابتدا با واکنش برخی اقشار جامعه روبرو شد، اما با گذشت زمان و دریافت چرایی این اقدام مورد پذیرش قرار گرفت. تصمیماتی از این دست تنها با نگاه فنی صرف نیستند و در طولانی مدت بر روی نظم بازار پولی کشور نیز اثر قابل ملاحظه دارند.

رییس کل بانک مرکزی اقدامات انجام شده در حوزه بانکداری الکترونیک را موجب افزایش ارایه خدمت به مردم در مبادلات روزمره ایشان و امنیت در نظام بانکی و تمام کشور خواند و گفت: انجام مناسب و مطلوب عملیات بانکداری الکترونیک موجب اطمینان بخشی به مردم و نشانه امنیت این حوزه در کشور است و قطعا این مهم مرهون فعالیت مجموعه هایی همچون گروه ملی انفورماتیک است.

وی نیروی انسانی را سرمایه اصلی گروه ملی انفورماتیک خواند و گفت: نیروی انسانی مجرب، سرمایه ای است که باید در حفظ و به کارگیری تجربیات ارزشمند آنها کوشید. به ویژه اینکه مجموعه‌هایی همچون گروه ملی انفورماتیک که کار آنها ارایه خدمات مهم و تاثیرگذار به عموم مردم است؛ باید ارتقای انگیزه نیروهای انسانی ماهر خود را دنبال کرده و در جلب و جذب نیروهای کارآمد و نخبه تلاش کند.

رییس شورای پول و اعتبار فعالیت گروهی، منسجم، همسو و رو به جلو را از خصیصه­ های یک مجموعه پیشرو دانست و گفت: فعالیت گروهی موفق در هر نظامی هم افزایی و پیشرفت روزافزون را سبب شده و  و بر کیفیت انجام امور اثر بسیار دارد.

رییس کل بانک مرکزی با اشاره به اهمیت امر اطلاع رسانی و آگاهی بخشی به عموم در حوزه بانکداری الکترونیک افزود: اطلاع رسانی و آگاهی بخشی به آحاد جامعه امری ارزشمند و راهکاری موثر برای پیشگیری از خطرات احتمالی است، لذا اقتضا دارد با تهیه پیام های هشدارآمیز در زمینه بانکداری الکترونیک و پخش آن از رسانه های ارتباط جمعی افزایش سطح آگاهی مردم در برخورد با خطرات و مشکلات احتمالی در حوزه بانکداری الکترونیک را افزایش داد.

همچنین در این جلسه ناصر حکیمی، معاون فناوری های نوین بانک مرکزی ضمن تشکر از فعالیت های دلگرم کننده گروه ملی انفورماتیک، در خصوص وضعیت سامانه های پرداخت عنوان کرد: روز گذشته و تنها در یک روز، ۸۳ میلیون درخواست از سوی مشتریان به سامانه شاپرک و نزدیک به ۶۵ میلیون درخواست به شبکه شتاب ارسال شده است. در مجموع حدود ۳۰۰ میلیون تراکنش پردازش شده که اینها همه نشان از خدمات گسترده در حال ارایه به مردم و مطلوبیت و قوت سامانه ها دارد.
 
https://akhbarbank.com/vdchixnm.23nwwdftt2.html
مشاهده نظر مخاطبان
Iran, Islamic Republic of
انفورماتیک، دستگاههای پوز آخر سالی یکی در میان جواب می دهد و مشتریان را با مشکل مواجه کرده است. فریاد رسی هست؟ چرا از خوب بودن همه چیز می گویید.
تازه ترین اخبار